Kundtjänstmedarbetare till Urbaser i Visby (sommarjobb)

Kundtjänstmedarbetare till Urbaser i Visby (sommarjobb)

Arbetsbeskrivning

Urbaser är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.


 




Urbaser är stolta insamlare av sopor, och hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation präglad av framåtanda och öppenhet.

Vi värdesätter alla medarbetare och deras del i företagets framgång – det är viktigt för oss!

Om jobbet
Urbaser ansvarar för avfallsinsamlingen på Gotland, med Region Gotland som uppdragsgivare och samarbetspartner. Nu behöver vi förstärka vårt glada team med en engagerad och lyhörd kundtjänstmedarbetare som är en fena på administration och som kan arbeta heltid under sommaren.

Som medarbetare i Urbasers kundtjänst står du ofta för den första kontakten mellan oss och våra kunder och du är därmed en mycket viktig representant för bolagets varumärke. Dina ansvarsområden involverar i huvudsak att ta emot och bemöta frågor från kunder och andra parter, informera om och marknadsföra Urbasers tjänster och produkter, ta emot beställningar samt hantera reklamationer. Administration i form av exempelvis ärendehantering i våra olika system samt återkoppling till kollegor och kunder ingår också i tjänsten.

Mer specifikt är dina arbetsuppgifter bland annat att:

- Besvara inkommande frågor från kunder över hela landet via telefon, e-post och webbportal etc., alternativt fördela frågor till rätt person/avdelning.
- Svara på hämtningsrelaterade frågor om exempelvis framkomlighet och vändplatser.
- Vara behjälplig och serva Urbasers miljöarbetare i deras arbete vid hämtställen.
- Ta emot, hantera och följa upp reklamationer.
- Arbeta för att förbättra rutiner och samarbeten mellan oss, våra kunder och uppdragsgivare.

Vem är du?
För att lyckas och trivas i denna tjänst tror vi att du:

- Brinner för kundkontakt och för att ge förstklassig service.
- Är analytisk, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt där du kan hantera att arbeta med flera ärenden parallellt.
- Är självgående, lösningsorienterad och serviceinriktad.
- Är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Du har lägst avslutad gymnasieutbildning och har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete eller kundservice. Tjänsten kräver att du har mycket god administrativ förmåga samt god dator- och systemvana. Vidare är du kommunikativ och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift. Vi sätter också ett stort värde vid dina personliga egenskaper i samband med denna rekrytering.

Övrigt om tjänsten
Start: I början av juni.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Visstidsanställning till och med 2022-08-31.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansokan@urbaser.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gotland
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Postadress

None
None

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024