OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat med telefonen som ditt primära arbetsverktyg och brinner för kundservice? Vill du bli en del av ett globalt och händelserikt företag? Om du även är en lösningsorienterad och driven person – så kan du vara den vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en kundtjänstmedarbetare till vår kund, ett globalt företag med kontor i Solna, där företaget praktiserar hybridarbete med valfrihet att arbeta halva tiden hemifrån.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen blir ditt uppdrag att varje dag stäva efter att förenkla och förbättra vardagen för företagets kunder. Tillsammans med dina kollegor i teamet ser du till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande via telefon, via mejl och chatt. Du hjälper kunden hitta rätt och lösa problem i ärenden som rör kredit- och urvalstjänster. Kundtjänst är företagets hjärta och du är kundens röst in i organisationen så väl som företagets ansikte mot kunden.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för att erbjuda bästa möjliga service för varje unik kund. Du är en ansvarsfull problemlösare som gärna djupdyker i komplexa frågor. Vi ser att du trivs i en miljö där det är mycket på gång, du får hålla ett högt arbetstempo och tillsammans med dina kollegor se till att ni har ett positivt arbetsklimat. Vidare ser vi att du är van och trivs med att arbeta med telefon som ditt primära arbetsverktyg och är bekväm med det engelska språket då du kommer att arbeta på ett globalt företag.
Är denna tjänst något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet från arbete inom kundservice
God dator- och systemkunskap
Vana att arbeta mot uppsatta mål och KPI:er
Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande:
Kundservice med inriktning mot IT
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, därefter möjligt överrekrytering till kunden. Start sep/okt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34771 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.