OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett genuint intresse av att ge utmärkt kundservice? Och en personlighet som motiveras av att arbeta i ett fartfyllt, dynamiskt team som möter utmaningar på ett optimistiskt sätt? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en grym kundtjänstmedarbetare till vår kund. Du blir en del av teamet inom Customer Service och utgår från kundens kontor i Solna. Vår kund är ett välkänt globalt företag med verksamhet inom affärs-, marknads- och kreditinformation.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare fungerar du som länk mellan företaget och kunderna. Det är du som, tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande både på telefon, via mejl och chatt. Du hjälper kunderna att lösa problem i ärenden som rör kredit- och urvalstjänster. Kundtjänsten är företagets hjärta och du är kundens röst in i organisationen så väl som företagets ansikte mot kunden.
Dina egenskaper
Du känner dig trygg i kundkontakten och har ett professionellt bemötande gentemot såväl kunder som kollegor. Du ser lösningar där andra ser problem, vågar tänkta nytt och trivs i en miljö med tidvis högt tempo. Du bör vara bekväm med att kommunicera på engelska, då du kommer arbeta på ett globalt företag. Vidare är du flexibel, prestigelös och kvalitetsorienterad. Avslutningsvis tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta tillsammans med ett team.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Telefonvana
God dator- och systemkunskap
Obehindrade kunskaper i svenska både tal och skrift
Mycket goda kunskaper i engelska både tal och skrift
Godkänd bakgrundskontroll genomförd av rekryterande konsultbolag, vilken ska inkludera minst kreditkontroll samt utdrag ur belastningsregister.
Möjlighet till minst 50% närvaro på kontoret i Solna
Meriterande:
Tidigare arbete inom kundservice med inrikting mot finans
Vana av att jobba gentemot uppssatta mål och KPI:er
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2024-07-15, med goda möjligheter till förlängning. Start 2023-07-17.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Josefin Söderquist, du når henne via josefin.soderquist@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34041 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.