Kundtjänstmedarbetare till vår driftenhet på Gotland

Kundtjänstmedarbetare till vår driftenhet på Gotland

Arbetsbeskrivning

Urbaser AB är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med ca 300 fordon i daglig drift och över 500 medarbetare når vi ut till ca 1 900 000 invånare i 30 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i 28 länder och fyra världsdelar.





Vi är stolta insamlare av sopor, och hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation präglad av framåtanda och öppenhet.

Vi värdesätter alla medarbetare och deras del i företagets framgång – det är viktigt för oss!

Om jobbet
Urbaser har fått förtroendet att ansvara för avfallsinsamlingen på Gotland, med Region Gotland som uppdragsgivare och samarbetspartner. Uppdraget startar 1 februari 2021, men önskat tillträde för tjänsten är 4 januari 2021.

I rollen som kundtjänstmedarbetare är du ansvarig för att finnas tillgänglig för Urbasers kunder. Du blir ofta den första kontakten och därmed en representant för vårt varumärke. Dina arbetsuppgifter handlar i huvudsak om att besvara kundens frågor, ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar och sköta reklamationer. I tjänsten ingår administration i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder.

Som kundtjänstmedarbetare på Urbaser består dina arbetsuppgifter bland annat att av:

- Besvara frågor som hör till uppdraget via telefon, e-post och webbportal m.m.
- Fördela inkommande samtal till rätt person/avdelning
- Kundkontakt som behövs med anledning av entreprenörens åtgärder
- Svara på hämtningsrelaterade frågor från, t.ex. framkomlighet, vegetation och vändplats m.m
- Ta emot, följa upp och besvara reklamationer
- Utreda och kategorisera reklamationer, samt åtgärda eventuella felaktigheter som utredning visar på
- Aktivt arbeta för att förbättra rutiner och samarbete mellan beställare och entreprenör

Vem är du?
För att lyckas och trivas i denna tjänst tror vi att du som person:

- Är analytisk, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt där du kan hantera att arbeta med flera ärenden parallellt
- Är självgående, lösningsorienterad och serviceinriktad
- Är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo

Du har lägst avslutad gymnasieutbildning och har minst ett års tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete, gärna från ett företag inom avfalls- eller transportbranschen. Tjänsten kräver att du har mycket god administrativ förmåga samt god dator- och systemvana. Har du erfarenhet av affärssystemet EDP Future och EDP mobile är detta mycket meriterande. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift. Vi sätter dock stort värde vid dina personliga egenskaper i samband med denna rekrytering.

Övrigt om tjänsten
Start: 4 januari
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansokan@urbaser.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gotland
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Postadress

None
None

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024