OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som trivs att arbeta i en händelserik verksamhet som stöttar vården? I din roll som kundtjänstmedarbetare för Sjukvårds- och förbrukningsartiklar kommer du att vara delaktig, medverka och driva processer för ständiga förbättringar och utveckling av system, rutiner och kundkommunikation.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du hjälper våra kunder inom vården med frågor om artiklar, order, leveranser, priser, fakturor och reklamationer. Där fokus ligger på att arbeta lösningsorienterat och med vårdens bästa som mål.
Rollen innefattar kontakt med våra kunder via telefon och e-post samt administrativa uppgifter. Vi tar emot 400 samtal och hanterar 250 mail i veckan. Många ärenden som kommer innebär mindre utredningsarbete. Kommunikation sker huvudsakligen på svenska, engelska kan förekomma. Du ingår i kundtjänstteamet på 5 personer där vi tillsammans arbetar med kundens bästa i fokus.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen krävs det att du är en person som värdesätter noggrannhet och har förmågan att arbeta systematiskt och strukturerat. Du är fenomenal på att arbeta lösningsinriktat och tar stort ansvar för utfört arbete. Du förväntas medverka och ha förmåga att driva mindre projekt i vårt arbete för ständiga förbättringar. Du vill bidra till utveckling av både vår verksamhet på kundtjänst och på MediCarrier i stort.
Du är utåtriktad, kommunikativ och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Utbildning
Gymnasial examen
Erfarenhet
Du har minst 2 års erfarenhet av arbete i kundtjänst och god vana av att arbeta i kund- orderdatabaser.
Du har god förmåga att kommunicerar skriftligt och muntligt
Du är van att arbeta med Outlook, Word och Excel i ditt dagliga arbete
Du har drivit mindre projekt i din nuvarande roll t ex utveckling av rutiner, implementering och utbildning av nya rutiner.
Meriterande
Goda kunskaper i engelska
Har en bakgrund inom sjukvården
Övrig information
Provanställning tillämpas
Anställningen är på heltid
Tillträde augusti/september 2020
Arbetstider måndag-torsdag 07:30-1600, fredag 07:30-15:30. Flextid tillämpas.
Arbetsplatsen är belägen i Spånga, Lunda industriområde
Ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 30 juni. Vi kommer utföra intervjuer under juli månad pga semesterar. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig kundtjänstchef Liselott Raphael via e-post: liselott.raphael@sll.se eller HR specialist Sara Hansson 0725 828 760
Om MediCarrier AB
MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportföretag. Vi är vårdens centrallager för sjukvårds- och förbrukningsartiklar. MediCarrier utför även samordnade transporter av prover, läkemedel, internpost med fokus på effektivitet och låg miljöpåverkan. Våra värdeord är kompetens, samverkan, öppenhet och pålitlighet