Kundtjänstmedarbetare- Timvikarie

Kundtjänstmedarbetare- Timvikarie

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Då kanske du vill bli en del av en av Sveriges bästa kundtjänster.

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss får du ett spännande och varierande arbete och ingen dag är den andra lik. Som kundtjänstmedarbetare är du kommunens ansikte utåt och stärker vårt varumärke i varje möte. Du guidar, vägleder, informerar och svarar på frågor om kommunens alla verksamheter. Du har ett stort kontaktnät och under din arbetsdag kan du kommunicera med allt från kommuninvånare och företagare till kollegor och myndigheter via telefon, e-post, webb, olika verksamhetssystem och sociala medier. Du träffar även de som besöker kundtjänst i kommunhuset.

Du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför situationer som testar och utvecklar din initiativförmåga, kreativitet, lyhördhet och förmåga att anpassa din kommunikation till människors olika förutsättningar och behov.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Det är självklart för dig att bemöta kunder och besökare på ett trevligt och professionellt sätt, även när tempot är högt. Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap. För att bemöta de frågor och funderingar som kommer in till oss är det viktigt att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad och har ett gott omdöme. Du besitter förmågan att bearbeta och strukturera information och har en hög digital kompetens.

Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från arbete i en modern IT-miljö för telefoni och ärendehanteringssystem. Erfarenhet av att använda olika digitala verksamhetssystem och att söka information är också ett krav.

Det är meriterande om du arbetat med kundservice, exempelvis kundtjänst/telefonsupport, reception eller medborgarkontor i en offentlig organisation. Du behöver ha god grundläggande kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar.

Ditt personliga brev kommer att användas som arbetsprov för att säkerställa god kommunikativ förmåga.

I denna rekryteringsprocess tillämpas löpande urval, vilket innebär att vi kan kontakta och intervjua kandidater under ansökningsperioden.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 25 maj.

ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.

För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Klippans kommun, Kundtjänst
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2022
  • Ansök senast: 25 maj 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024