OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En arbetsplats med värderingar i fokus!
Vad blir det om en verksamhet med stort samhällsengagemang korsas med en verksamhet som har fokus på kunders behov? Jo, då blir det en Sparbank! I västra Värmland finner du vår sparbank. En bank med hjärta som brinner för bygden och för de som lever och verkar här.
Westra Wermlands Sparbank har sju bankkontor med 125 medarbetare, vilka har ett stort kundfokus.
Vi erbjuder dig:
Hos oss får du förutom en fin arbetsmiljö med fantastiska kollegor, en trygg arbetsgivare med stort fokus på personalnöjdhet och personlig utveckling!
Du får ett stimulerande arbete med korta beslutsvägar.
Månadslön efter överenskommelse och fina anställningsförmåner enligt vår personalpolicy
Kundtjänst
Då vår nuvarande kundtjänstmedarbetare fått nya utmaningar internt i banken, vill vi komplettera vårt härliga gäng med en ny kollega! I framtidens bank tror vi på en ännu större önskan från kund att träffa personal med kunskap om de ekonomiska utmaningar och möjligheter man kan hamna i under en livstid. Därför söker vi dig som brinner för service och som vill göra skillnad i varje kundmöte.
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att hjälpa och vägleda kunder, främst privatpersoner, med deras vardagstjänster. Huvudsakligen sker detta i fysiska möten på kontoret, men också via telefon, mail och chatt.
Det finns stora utvecklingsmöjligheter internt och vi ser det därför som ett stort plus om du har ambitionen att vilja utvecklas i din roll och på din arbetsplats.
Om dig
Vi tillhandahåller relevant utbildning för tjänsten, men ser gärna att du har ekonomisk bakgrund genom utbildning och/eller yrkeserfarenhet. Swedseclicens är meriterande och blir en förutsättning för tjänsten på sikt, då rådgivning kring lån, spara, pension och försäkring utgör en allt allt större efterfrågan från våra kunder.
Vi tror att en positiv inställning till arbetsuppgiften, kunder och kollegor också är det som bygger den positiva arbetskultur vi eftersträvar. Ett ständigt pågående jobb som borgar för gott medarbetarskap. Oavsett vad det står på visitkortet finns vi till hands för varandra när det behövs och vi delar gärna med oss av våra kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlighet.
Vi är en bank med sju lokalkontor vilket kan innebära att man vid behov får vara behjälplig på andra kontor. Detta förutsätter att du har körkort och tillgång till bil.
Startdatum för tjänsten är maj/juni. Semesterledighet förläggs i samråd med kontorschef.
Om oss
Våra värderingar; Närhet, Omtanke, Framåtanda och Kompetens är centrala för oss. De grundar sig i 167 års erfarenhet av att finnas till för våra kunder och i sann "Sparbanksanda" ge tillbaka till bygden vi verkar i. Vi vill att vår personal delar dessa värderingar för att kunna omsätta våra värdeord i handling. Varje dag. Till så väl kunder som kollegor.
Som den lokalpatriot vi är, är Västra Värmland den viktigaste platsen för oss och som bank jobbar vi för en stark lokal närvaro med tillgång till både fysiska och digitala möten.
Skicka gärna din ansökan omgående, då intervjuer sker löpande.
UC kontroll, personlighetstest och utdrag ur belastningsregistret görs innan anställning.
Frågor om tjänsten besvaras av:
Hanna Nyqvist, 073-055 19 67 eller
Marie Woronin, 070-598 48 89
Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast 12 april 2023.
På en av de vackraste platserna vi vet, finns sedan 167 år tillbaka Westra Wermlands Sparbank.
Med vår vision att vara det självklara valet som finansiell samarbetspartner vill vi skapa trygghet, bidra till tillväxt och återinvestera i en levande bygd. Vi förvaltar stolt vår gedigna historia och med den som bevis på vår anpassningsförmåga, skapar vi en bank för våra kunders behov och för en gemensam framtid.
Detta, tillsammans med våra värdeord: närhet, omtanke, framåtanda och kompetens är vad som gör vår bank unik och genom hela kundmötet sla värderingarna prägla vår verksamhet.
Våra sju fullservicekontor i Arvika, Eda och Årjängs kommuner är viktiga alternativ till mötesplatser, då vi vet att våra kunder sätter stort värde på det personliga mötet. Vi är 125 medarbetare som finns här för kunden och som arbetar för att behålla topplaceringen bland Sveriges banker*.
* enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI)
För mer information om Westra Wermlands Sparbank se http://www.wwsparbank.se