OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Vårt erbjudande
Vi värnar om våra medarbetare och hos oss vill vi att du skall känna dig trygg. Vi erbjuder våra medarbetare en noggrann introduktion, ett spännande arbete och möjlighet till personlig utveckling. Utöver detta erbjuder DB Schenker även friskvårdsbidrag och personalförmåner via Benify.
DB Schenker i Sverige har fem kundservicecenter placerade i Malmö, Jönköping, Göteborg, Örebro och Umeå. Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till kontoret i Umeå.
Som kundservicemedarbetare bidrar Du till att upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete mot våra kunder. Du kommer att ingå i ett team som tar hand om våra kunders förfrågningar, i huvudsak på nationell nivå men även på internationell nivå. Du kommer att arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom den egna gruppen och gemensamt inom alla kundservicecenter.
* Ta emot inkommande samtal från kunder och hjälpa dem med deras frågor och problem
* Besvara förfrågningar via mail
* Avisera ankommande sändningar för att bestämma tid för leverans
* Erfarenhet av kundtjänstarbete via telefon
* Erfarenhet från Transportbranschen (meriterande)
* God datavana
* Goda kunskaper i Engelska
Som person är du empatisk och en god kommunikatör, både i tal och skrift. Du har en positiv inställning till lagarbete, är flexibel i ditt arbetssätt och vill bidra till gruppens och företagets bästa. Du är lösningsorienterad, självgående och trivs i ett högt arbetstempo.
Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader.
Arbetstiderna är schemalagda mellan 07,00 - 17,00. Urvalet sker löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 7 mars.
För mer information, kontakta Kundservicechef Eva Lindahl Eva.lindahl@dbschenker.com
Din ansökan skickar du till: https://www.dbschenker.com/se-sv/karriaer
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Control Tower Sara Solem
08-58510501
Head of Direct & CPM Gävle Lars Westblom
0702839904
Avdelningschef Sara Hellgren
-
- Peter Adolfsson
-
Distriktschef Tony Ekvall
031-7039605
Traffic Manager Renato Pastuhovic
-
- Pernilla Rosengren
-
Avdelningschef Philip Wennström
08-58510441
- Jan Saarsoo
08-585 10 081
Arbetsledare Terminal Joakim Levin
-