OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi arbetar för fossilfrihet och driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Customer Service Nordic är ansvariga för försäljning, fakturering samt kundservice via traditionella och digitala kanaler för Vattenfalls kunder i Norden. Vår kundservice är belägen i Umeå, Solna och Helsingfors och sammanlagt är vi omkring 300 medarbetare som tillsammans stöttar Vattenfalls olika affärer via kundgränssnittet. Vi arbetar för fossilfrihet genom att guida våra kunder till klimatsmarta lösningar. Vi sätter stolthet i att skapa kundupplevelser i världsklass samt att leverera på överenskomna mål och därigenom bidra till utvecklingen av Vattenfall och Vattenfalls varumärke.
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades år 2021 fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!
Vattenfall Kundservice Norden är certifierade som ett Great Place to Work®. Certifieringen baseras på en medarbetarundersökning inom dimensionerna Trovärdighet, Respekt, Rättvisa, Stolthet och Kamratskap.
Jobbeskrivning
Just nu söker vi personer som vill jobba i rollen som Kundkommunikatör på Vattenfalls kundservice i Umeå!
Vill du jobba för ett företag som satsar mot en fossilfri framtid och inspirera människor att fatta bra beslut för miljön – då är Vattenfall rätt arbetsplats för dig!
Rollen som Kundkommunikatör går ut på att skapa betydande och minnesvärda kundupplevelser genom ditt sätt att kommunicera. I rollen agerar du ambassadör för Vattenfall genom att skapa förstklassiga kundupplevelser till Vattenfalls kunder, främst via telefon och e-post. Du kommer att aktivt arbeta med behovsanalyser och merförsäljning av Vattenfalls produkter som alla bidrar till en fossilfri framtid.
Du kommer att arbeta i ett team där både du och teamet arbetar mot tydligt uppsatta mål. Arbetstiderna är kontorstider som förläggs mellan 08.00-18.15, måndag till fredag.
Utbildning
I rollen får du möjlighet att lära dig om Vattenfalls verksamhet och hur energibranschen fungerar. På Vattenfall får du en gedigen utbildning vilket innebär att du därmed inte behöver vara en expert inom energi för att söka jobbet. Utbildningen varvar mellan teori och praktik i syfte att du efter genomförd utbildning ska känna dig trygg i att hantera de kundärenden som du kommer att arbeta med.
Arbetstider: Du kommer att arbeta i ett team där både du och teamet arbetar mot tydligt uppsatta mål. Arbetstiderna är kontorstider som förläggs mellan 08.00-18.15, måndag till fredag. Arbetet utförs primärt och till majoritet från kontoret men möjligheten finns att delvis arbeta hemifrån. Under den inledande utbildningen så utförs arbetet till 100% ifrån kontoret.
Kravspecifikation
Vem är du? Det här är det perfekta jobbet för dig som hunnit jobba något år, eller precis tagit klivet ut i arbetslivet efter studenten. Vi ser att du är en positiv person som älskar att prata med kunder samt ser försäljning som en naturlig del av kundmötet. Vidare ser vi att du trivs med och tycker om att jobba mål- och resultatinriktat. Vi tar för givet att du är en kommunikativ, öppen och social person som lyssnar aktivt och är mån om att ge kunderna bästa möjliga upplevelse.
Det är inte ett krav men meriterande om du har erfarenhet av serviceyrken samt om du behärskar språk flytande, utöver svenska och engelska.
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du
Får och ger energi av att lyssna in kundens behov för att identifiera och erbjuda de bästa lösningarna för kunden.
Har mycket god datorvana.
Kommunicerar obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Har fullständiga gymnasiebetyg eller likvärdigt förvärvad kompetens.
Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Placeringsort
Umeå
Omfattning: Tillsvidareanställning
Vi vill att din ansökan består av CV och ett kortare personligt brev där du förutom att motivera varför du passar bra för tjänsten också besvarar följande frågor:
Kan du börja arbeta den 26 Februari?
Kan du arbeta 100% på kontoret i Umeå under den inledande utbildningen?
Ange ditt löneanspråk?
Hur ser din tillgänglighet ut, eventuell uppsägningstid?
I den här processen kommer de kandidater som går vidare efter intervju ett göra ett arbetsprov.
Välkommen med din ansökan senast 31 December
Ansökningar kan komma att hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Notera att vi ej tar emot ansökningar via mejl, utan du ansöker på via länken i annonsen.
För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Nils Landar via e-post: Nils.landar@vattenfall.com eller 070-257 40 74. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare, Anna Uppström, anna.uppstroem@vattenfall.com eller Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com
Fackliga representanter för denna tjänst är: Shahriar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Isaksson