OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I koncernen Kristinehamns Energi AB ingår dotterbolagen Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Fjärrvärme AB samt Kristinehamns Energi Fastighets AB. Koncernen ägs till 100 % av Kristinehamns kommun. Bolaget har totalt 27 anställda och en total omsättning på ca 139 miljoner.
Vi är totalt tre anställda på avdelningen Kundtjänst/Marknad. Då en av våra medarbetare kommer att gå hem på föräldraledighet under oktober månad söker vi en vikarie på minst 12 månader.
Vår Affärsidé
”Vi ger våra kunder ljus, värme, trygghet och komfort!”
Vår Vision
”Vi är ett föredöme för andra och utför vårt arbete och våra åtaganden med arbetsglädje,kundfokus, kvalitet och lönsamhet”
Avdelningen Kundtjänst/Marknad
Kundtjänst/Marknad hanterar alla förekommande kundärenden för samtliga bolag. I avdelningens arbetsuppgifter ingår t ex flytthantering, uppsägningar, anmälningar, e-postfrågor, fakturering för såväl elnät som fjärrvärme, påminnelsehantering, utskick av kundbrev etc.
Avdelningen har också ansvar för att driva marknadsaktiviteter, beställa trycksaker, annonsera, ta fram standardbrev, uppdatera extern och intern hemsida, göra nyhetsbrev mm.
Avdelningen fungerar som en stödfunktion för alla bolag inom koncernen och hanterar även interna administrationsuppgifter såsom bokning av biljetter, intern kommunikation och framtagning av dokument.
Kundtjänsten ska alltid arbeta för ett kund- och marknadsorienterat förhållningssätt för att på så sätt skapa ett kundvänligt företag.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en grupp av totalt tre personer som alla har sina specifika ansvarsområden.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta; välkomstbrev, leverantörsbytesbrev, flyttar, kundtjänsttelefon, kundtjänstmail, posthantering, e-fakturaanmälningar, mina-sidor anmälningar, autogiroanmälningar, konferensbeställningar, uppsägningsbekräftelser, medgivandeaviseringar, inläsning av inkassofiler samt uppdateringar av intranät, facebook och hemsida mm.
Förkunskaper och personliga egenskaper
Vi förutsätter att du har avslutad och väl genomförd gymnasieutbildning samt minst ett par års arbetslivserfarenhet från kundtjänst- och/eller marknadsarbete. Du är en serviceinriktad person som har lätt för att kommunicera och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Tjänsten förutsätter att du har mycket god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet, eftersom det är ett av dina främsta arbetsverktyg.
Det är viktigt att du trivs med att arbeta i en mindre organisation där din personliga insats är av största vikt för hela arbetsteamet och organisationen.
Personen vi söker är självständig, har ett eget driv och är inte rädd för att rycka in där hjälp behövs. Tjänsten kräver att du som person klarar att hantera många saker samtidigt, utan att för den delen känna stress, samt att du är noggrann och har ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Arbetet förutsätter också initiativförmåga och ansvarskänsla.
Som person är du utåtriktad, prestigelös och tycker om att samarbeta. Omvärlden med dess kunder och intressenter bemöter du på ett affärsmässigt och professionellt sätt.
Tidigare erfarenheter och förkunskaper från energibranschen är meriterande precis som eventuell utbildning inom kundtjänst, marknad och eller kommunikation.
Placeringsort är Kristinehamn.
Start mitten av september 2013. Tjänsten är ett vikariat på cirka ett år.
Rekryteringen sker i samarbete med Qtym AB. Vid frågor om tjänsten kontakta någon av rekryteringskonsulterna hos Qtym, tfn växeln 054-14 18 00.
Du söker tjänsten via Qtyms hemsida www.qtym.se Senast söndagen den 4 augusti 2013 vill vi ha din ansökan.