OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sysav är ett miljö- och återvinningsföretag som tar hand om avfall från hushåll och industrier och återvinner det, så långt det går, till en resurs som går att använda igen. Vi verkar för ett samhälle med cirkulära flöden, hållbar produktion och konsumtion, där onödigt avfall inte uppstår. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.
SERVICEINRIKTAD OCH ENGAGERAD KUNDTJÄNSTMEDARBETARE FÖR ÖKRAB (VIKARIAT)
Har du erfarenhet inom kundservice och drivs av kundkontakten och längtar efter att lära dig mer om avfallshantering tillsammans med ambitiösa och positiva kollegor?
Vi har i nuläget en vakans pga sjukskrivning varför tjänsten medför omgående tillträde. Vi söker dig som trivs i rollen att ge service till kunder.
Varför arbeta på Sysav?
På Sysav blir du en del av ett företag där visionen är en viktig ledstjärna: ”Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer”. Du får en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras, samt goda förutsättningar att må så bra som möjligt - bland annat genom förmånlig sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.
Ditt team
Välkommen till ett ambitiöst och positivt team som drivs av utveckling och nya insikter, med syfte att skapa förutsättningar för välfungerande avfallshantering i Simrishamn och Tomelilla kommun. En stark värdegrund och en positiv företagskultur är en självklarhet att eftersträva i vårt arbete.
Din roll
På uppdrag av Österlens kommunala renhållnings AB, ÖKRAB´s styrelse sköter Sysav det kommunala renhållningsuppdraget för Simrishamns och Tomelilla kommun. ÖKRAB har sitt kontor på Måsalycke Avfallsanläggning vid S:t Olof . Som kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med erfarna kollegor hantera Sophämtnings- och slamtömningsärenden.
Det kan t ex röra sig om olika typer av serviceärenden, fakturafrågor, svara och ta emot ärenden via telefon och mail, hantera viss utredning, administrera ägarbyte och abonnemangsförändringar, hantera avvikelser, ge kundsupport och information.
För att trivas är det viktigt att du
• har ett bra eget driv
• har lätt att samarbeta samtidigt som du behåller en hög integritet
• har god självkännedom
Viktiga erfarenheter
Du som söker har som lägst en gymnasieutbildning och erfarenhet av kundservice. Du hanterar svenska mycket väl i tal och skrift. Du har mycket god vana vid att använda dator och telefon som arbetsredskap och kan hantera Office-paketet bra.
• Har lätt för att lära dig nya datorprogram
• Är noggrann och strukturerad
• Klarar av att hantera ett tidvis högt arbetstempo
• Kan hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt
• Har körkort och tillgång till bil
Meriterande
Har du arbetat med kundservice inom avfalls- och renhållningsbranschen är det till fördel. Likaså om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet EXDE Thor.
Om ansökan
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är 2021-03-07. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Anställningsform
Visstid omgående tom september 2021.
Ort
St Olof