Kundtjänstmedarbetare, vikariat, till Skånetrafiken i Malmö

Kundtjänstmedarbetare, vikariat, till Skånetrafiken i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du bli del av en arbetsgrupp med stor sammanhållning, arbetsglädje och gemenskap? Då kan det vara just dig vi söker!

Som kundservicemedarbetare hos Skånetrafiken arbetar du tillsammans med 20 andra kollegor i öppna, moderna lokaler där vi tillsammans arbetar för att hjälpa Skånetrafikens resenärer. På Skånetrafikens kundservice i Malmö hanterar vi cirka 30 000 kontakter per månad via telefon, chatt och Facebook.

Se gärna vår film och upplev hur människor, platser och känslor binds samman varje dag: https://youtu.be/r5Z2c6H7bS4

ARBETSUPPGIFTER
Vi ser nu fram emot att välkomna fem kundservicemedarbetare med placering vid vår kundservice i Malmö! Tjänsterna avser vikariat som sträcker sig från oktober 2021 till juni 2022.

Som kundservicemedarbetare är du vår främsta representant ut mot våra kunder. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att bemöta Skånetrafikens kunder via telefon, chatt och Facebook. Du hjälper även kunder i digitala kanaler, så som Skånetrafikens app och hemsida. Därtill informerar och hjälper du våra kunder med frågor kring Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor.

Våra öppettider är vardagar klockan 6.00-22.00 och helger klockan 8.00-20,00, alla årets dagar. Därmed är din arbetstid förlagd någon gång mellan klockan 05.50 och 22.05. Arbetstidsmåttet är 38.25 timmar per vecka i genomsnitt och inkluderar regelbundet helgarbete. Vi sitter i fräscha lokaler i Regionhuset på Dockplats 26 i Västra Hamnen.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har godkänd gymnasieutbildning och goda språkkunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Har du ytterligare språkkunskaper, såsom danska, är det meriterande. För att lyckas i rollen krävs även att du har någon form av erfarenhet av kundservicearbete. Då vi möter Skånetrafikens kunder via telefon, chatt och sociala medier så som Facebook behöver du också vara en skicklig kommunikatör samt ha god kännedom om vad olika kundkanaler kräver av dig som kommunikatör.

Vi söker dig som brinner för kundservice, älskar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd kund! För att bli framgångsrik i rollen tror vi även att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Därtill ska du kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024