OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boplats Syd AB är ett kommunägt bolag som är skånes största bostadsförmedling och vi arbetar med både kommunala och privata hyresvärdar i många skånska kommuner. Vi tror att en rak och transparant kö ger de bästa möjligheterna för bostadssökande att få in en fot på bostadsmarknaden och för hyresvärdar att fylla sina lägenheter med liv. Våra kärnvärden; omtänksamma, rättrådiga, transparanta och engagerade möjliggörare, genomsyrar hela verksamheten.
Under 2021 kommer vi att ha förmedlat närmare 10 000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att för hyresvärdar lämna lägenheter och för sökande att hitta hyresrätter.
Är du en person som älskar skratt i korridoren, gott kaffe och spela Nintendo switch med kollegorna på fikarasten? Då kanske du är personen för oss! En god samarbetskultur, prestigelös inställning och många glada skratt gör Boplats Syd till en arbetsplats att trivas på!
Beskrivning
Vi behöver under 5 månader, utöka vår personalstyrka och söker därför omgående, en engagerad
medarbetare till vår kundtjänst.
Vår kundtjänst möter varje dag hundratals kunder över disk, per telefon eller via mail. Vi vill att alla kunder ska uppleva att vi ger kundservice på hög nivå. Därför ser vi att du som söker, brinner för kunden och för att ge kundservice i världsklass, som genomsyras av omtänksamhet, transparens och värme.
Som kundtjänstmedarbetare är du ansiktet utåt för våra bostadssökande, genom att vägleda dem i
sökprocessen och ge effektiv service med bästa kvalitet. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Du hanterar såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade ärenden. I tjänsten ingår även övriga administrativa uppgifter.
Som medarbetare i vår kundtjänst är du är en del av teamet, vilket är en grupp om fem personer samt en teamchef. Tillsammans ansvarar ni för att bostadssökande upplever att Boplats Syd erbjuder en trygg och enkel väg till bostad. Du hjälper den bostadssökande genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för de som står i bostadskön men också för de som vill ställa sig i kön.
Kvalifikationer
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du har goda
kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk, ser vi det som meriterande. Du har erfarenhet från att arbeta med kundservice. Som kundtjänstmedarbetare behöver du vara engagerad, serviceinriktad, lugn och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera.
Vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Du gillar även att jobba i ett högt tempo.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Frans Stops, Administrativ chef, 0734-16 00 50