OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boplats Syd AB är ett kommunalt aktiebolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.
Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.
Under 2019 har vi förmedlat närmare 8000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att både lämna och hitta hyresrätter.
Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.
Arbetsuppgifter
Vi behöver under 6 månader, utöka vår personalstyrka och söker därför omgående, en engagerad medarbetare till vår kundtjänst.
Vår kundtjänst möter varje dag hundratals kunder över disk, per telefon eller via mail. Vi vill att alla kunder ska uppleva att vi ger kundservice på hög nivå och därför ser vi att du som söker, brinner för kunden och att ge kundservice i världsklass.
Som kundtjänstmedarbetare är du ansiktet utåt för våra bostadssökande, genom att vägleda dem i sökprocessen och ge effektiv service med bästa kvalitet. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Du hanterar såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade ärenden. I tjänsten ingår även övriga administrativa uppgifter.
Som medarbetare i vår kundtjänst är du är en del av teamet, vilket är en grupp om fyra personer, inklusive en teamledare. Tillsammans ansvarar ni för att bostadssökande upplever att Boplats Syd erbjuder en trygg och enkel väg till bostad. Du hjälper den bostadssökande genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för de som står i bostadskön men också för de som vill ställa sig i kön.
Kvalifikationer
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du har goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk, ser vi det som meriterande. Du har erfarenhet från att arbeta i en kundtjänst med både telefon- och IT-baserad kundservice och besök.
Som kundtjänstmedarbetare behöver du vara engagerad, serviceinriktad, lugn och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera. Vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Du gillar även att jobba i ett högt tempo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
I den här rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Camilla Tilly, chef för kundtjänst och förmedling, 0734-16 00 30