Kundtjänstmedarbetare/administratör till Orsing i Helsingborg

Kundtjänstmedarbetare/administratör till Orsing i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

J.H. ORSING AB was founded in the 50´s as Ingenjörsfirman J.H. Orsing by John Harry Orsing. Being a trained refrigeration engineer, his first invention was a deep-freeze named ”Osby-Polar”. This invention gave him the economic possibilities to start thinking about new inventions.Ernst Orsing, engineer and inventor, followed his father´s trade. Over the years he designed several interesting products such as the development of the aspirating tubes Scantube®, Scantube® Vent, Hygovac® and Hygovac® Vent as well as the aspirator tips Hygo® Surge, Hygo® Jet and Hygo® Tip. Today the Orsing products are available throughout the world. We attend major Dental Exhibitions and take pride in doing our outmost for customers all over the world. J.H. Orsing AB is owned by Directa AB since 2015. We are still working with expansion of our product range. But even more important, we are working to meet the demand for environmentally friendly, fossil-free products to reduce the level of carbon dioxide in the atmosphere. This is a way we can help save our planet for future generations. Please visit our webpage further information about us www.orsing.se

.

Har du erfarenhet av kundsupport eller B2B försäljning från industri- eller meditechområdet och drivs av att ge kunderna service i världsklass? Då är du personen vi söker!

Orsing är ett framgångsrikt svenskt företag i Helsingborg som är en av världens ledande utvecklare och tillverkare av salivsugar, aspiratorrör, och andra tandläkarprodukter. Företaget grundades på 1950-talet och har utmärkt sig för användarvänliga och miljövänliga engångsprodukter som utvecklats med patientens högsta komfort i åtanke, till exempel Hygoformic Bio, världens mest kända formbara salivsug.

Vi är nu i en fas där vi "as soon as possible" behöver en ny kollega och medarbetare till vår kundtjänst.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter inom kundsupport och administration. I stora drag handlar arbetsuppgifterna om att kunna utföra följande:

* Daglig orderhantering - mottagning av order
* Inmatning i affärssystem och planering tillsammans med kund
* Dagliga kontakter med lager, fabrik och fraktbolag ingår
* Kundansvar och skötsel av kunder via telefon och mail

Rollen innehåller naturligt även ett nära samarbete med dina övriga kollegor med varierande arbetsuppgifter som t ex rutiner, processer, statistik, kommunikation, marknadsföring, mm.

Vårt erbjudande 
Vi erbjuder ett omväxlande arbete inom en mycket viktig del av företaget. Orsing är ett stabilt och framgångsrikt företag i Helsingborg som även ingår i en större internationellkoncern. Vi erbjuder en god och trevlig arbetsmiljö samt goda utvecklingsmöjligheter. Hos kommer du att trivas!

Din bakgrund
Vi ser helst att du har innesälj/administrationserfarenhet och kontorsvana sedan tidigare. Du är med andra ord van vid att kommunicera med kunderna över telefon eller via mail. Du har god IT/datavana (Office programmen) samt är van att arbeta i affärssytem. Du behärskar svenska och engelska på professionell nivå i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har körkort för bil.

Personliga egenskaper
Du är en glad och pigg person med ett flexibelt mindset. Som person är du driven och proaktiv med inställningen "just do it". Du har samtidigt en god struktur i ditt arbete. Ditt flexibla mindset gör att du även gillar att utföra arbetsuppgifter som ligger utanför dina ordinarie arbetsuppgifter. Du arbetar gärna självständigt och trivs med att ta eget ansvar, men är samtidigt en bra teamplayer som har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina övriga kollegor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.  

Arbetsort & arbetstider
Arbetet sker på vårt huvudkontor och produktionsanläggning som ligger på Ättekulla i Helsingborg. Arbetstiderna för tjänsten är dagtid (08:00-16:45 med flexmöjlighet) måndag till fredag.

OBS! Tillträde direkt efter sommaren med start under vecka 32 alternativt 33.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 31 juli, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på  vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juli 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024