OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av kundmöten och att arbeta i telefon? Förstår och värdesätter du människors olikheter samt har en god kommunikativ förmåga? Då kanske den här tjänsten som kundtjänstmedarbetare/handläggare hos Försäkringskassan är rätt för dig!
Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare/handläggare kommer du att arbeta med Försäkringskassans partners, där man hjälper dem att identifiera sina behov samt svara på allmänna frågor i huvudsak via telefon men även mail. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån specifika behov. En viktig del i uppdraget är att informera och ge support i Försäkringskassans självbetjäningstjänster för att skapa och ge rätt förutsättningar för att de själva sedan ska kunna sköta sina ärenden. Det kommer finnas en ansvarig chef som tillsammans med handledare kommer att vägleda och stötta vid eventuella frågor som dyker upp i ärendehandläggningen
Arbetet är heltid och till att börja med 3 månader med chans till förlängning. Arbetstiderna är 08.00-16.30 med 30 min lunch. Uppdraget kommer att påbörjas med en introduktionsutbildning under 8 dagar och starten för denna är den 1 oktober 2021. Arbetet utförs i Försäkringskassans lokaler; Läroverksgatan 19 i Åmål men p.g.a. rådande omständigheter kan arbetet komma att behöva utföras på distans.
I din roll som kundtjänstmedarbetare/handläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Lyssna och identifiera behov
- Lämna allmän och specifik information efter behov
- Ge information och support av självbetjäningstjänster
Tjänsten som kundtjänstmedarbetare/handläggare är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du är anställd hos Adecco men arbetar ute hos Försäkringskassan. Adecco skräddarsydda personallösningar och har 31 kontor runtom i hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Som anställd hos Adecco har du tillgång till friskvårdsbidrag, kompetensutveckling bla genom e-learningkurser och ett nära samarbete med din konsultchef.
Om dig
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet från liknande arbete. Du förstår och värdesätter människors olikheter samt har en god kommunikativ förmåga. Som person är du serviceinriktad, kvalitetsmedveten och drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Vidare har du goda datorkunskaper och trivs med möten över telefon.
Viktigt för tjänsten är:
• slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad
• har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i telefon
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har god kommunikativ förmåga och trivs med möten över telefon
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Pagré 054 – 771 85 47
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Försäkringskassan, Myndighet, Kundtjänst, Kundtjänstmedarbetare, Handläggare, Åmål, Adecco,
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147