Kundtjänstmedarbetare/informatör till myndighet i Östersund

Kundtjänstmedarbetare/informatör till myndighet i Östersund

Arbetsbeskrivning

Är du en social person som vet vad service innebär? Har du tidigare erfarenhet inom området och är på jakt efter nya utmaningar där du får hjälpa och informera andra människor? Här finns chansen att bli del av ett engagerat gäng på en stabil myndighet som dessutom erbjuder goda utvecklingsmöjligheter. Vi tycker att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en kundtjänstmedarbetare/informatör till vår kund; samhällsviktig myndighet med fokus på svenska arbetsmarknaden. Du som är noggrann och duktig på att samarbeta välkomnas till denna myndighet där du som medarbetare erbjuds varierande och utvecklande dagar. Den här tjänsten är placerad på myndigheten kontor i centrala Östersund.
Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare/informatör blir du del av en servicefunktion där du och ditt team tar emot samtal och löser problem framför allt via telefon, men även via chatt, e-post, videosamtal och sociala medier. Utöver det kommer du även hantera utlämnade av uppgifter, registerutdrag, sjukfrånvaro och anmäla vård av barn. Du bör således trivas i en roll med varierande uppgifter och belastning, men där god service alltid står i fokus, även under stressiga perioder.
Som ny, kommer du få en introduktion och stöd från kollegor på plats, så att du snabbt kommer in i rollen. För rätt person finns det även mycket goda möjlighet till att uppdraget förlängs.
Dina egenskaper
I jakten på den bästa kundtjänstmedarbetaren/informatören kommer vikt att läggas vid tidigare erfarenhet, utbildning och så klart personlighet. För att trivas i rollen tror vi att du vet vad god service innebär och trivs i en social och kommunikativ roll. Du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och du har dessutom ett bra tålamod. Kanske har du tidigare arbetat i en kundtjänstroll eller som handläggare och känner dig nu redo för nya utmaningar?
Låter detta som uppdraget för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasialutbildning inom aktuellt område
Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2020-08-17.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31795 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2020
  • Ansök senast: 7 augusti 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


26 november 2024