OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Till ett internationellt företag, verksam inom inredning/belysning söker vi dig som är serviceinriktad och med tidigare erfarenheter från en liknande roll. Detta är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd direkt av kundföretaget.
Företaget är ett internationellt bolag ledande i sin bransch och jobbar bland annat med tillverkning och försäljning av interiör belysning. Kontoret ligger i Svenljunga, utanför Borås. Som anställd här erbjuds du, förutom att jobba på ett internationellt, framgångsrikt bolag under tillväxt bland annat generöst Friskvårdsbidrag, gym och bastu på arbetsplatsen, nyrenoverad arbetsplats i fräsch miljö samt arbetstidsförkortning (halvdag före större helgdagar).
Ansvarsområden
Som Kundtjänst/Innesäljare ingår bland annat följande i ditt arbete
Du är den som kunder och våra säljare tar kontakt med när de behöver hjälp gällande frågor kring våra produkter, garantier, leveranser och övriga orderärenden.
Hantera ärenden från kunder främst via mail och telefon.
Ansvarar för vår B2B kundportal. Registrera nya kunder samt koordinera information i portalen
Hantera kundreklamationer
Planera logistikflöde
Ansvara för ett antal egna mindre kunder
Arbetstider
Tjänsten är en direktrekrytering och du blir anställd direkt av vår kund.
omfattning: heltid, kontorstider
lön: enligt överenskommelse
tillträde: så snart som möjligt.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
Svenska och engelska i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av att jobba med kundtjänst och telefonhantering , gärna gentemot B2B kunder.
MS Office kunskaper
Meriterande
Erfarenhet av att ha arbetat inom systemet SAP
Erfarenhet från att arbeta i CRM system
Social media och koordinering av marknadsaktiviteter
Som person bör du vara social, hjälpsam och älskar att ge kunder bästa möjliga bemötande och service. Andra egenskaper som efterfrågas är att du (efter upplärning såklart) är självgående, snabblärd och kan jobba både enskilt men gillar att samarbeta med dina kollegor.
Vi ser även gärna att du är trygg med att agera efter dina egna beslut samt noggrann och engagerad i ditt arbete. Vi tror att du har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Tidigare erfarenhet från liknande arbete.
Ansökan
Ansökan görs enbart via annons och sista ansökningsdag är 2020-11-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: För mer information, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Nygren på johanna.nygren@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044