OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
UPS (NYSE:UPS) is a global leader in logistics, offering a broad range of solutions including the transportation of packages and freight, the facilitation of international trade, and the deployment of advanced technology to more efficiently manage the world of business. Headquartered in Atlanta, UPS serves more than 220 countries and territories worldwide. The company can be found on the Web at www.UPS.com and its corporate blog can be found at blog.ups.com. To get UPS news direct, visit www.pressroom.ups.com
Nu behöver vi förstärkning till vår Kundtjänstavdelning i Järfälla, därför söker vi nu nya kundtjänstmedarbetare som vill arbeta i en internationell miljö med utmanande arbetsuppgifter!
Arbetet går ut på att ta emot inkommande samtal från våra kunder. Samtalen kan handla om alltifrån bokningar av paketupphämtningar och spårning av paket till skadeanmälningar och reklamationer, men också att vidarebefodra inkommande ärenden till andra avdelningar inom UPS. I arbetet ingår även att besvara frågor gällande fakturor, export, import, tull och moms.
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare bör du vara en person som har hög servicekänsla som tycker om kundkontakt och som kan ge klara besked. Du bör trivas med att arbeta i ett fartfyllt tempo.
Vi söker dig som:
• Har god telefon- och datavana
• Har erfarenhet från servicerelaterat yrke (meriterande)
• Är snabbtänkt och effektiv
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du behärskar andra nordiska språk.
Arbetstider: Öppettiderna på avdelningen är måndag till fredag mellan 08.00-19.15 med ett rullande schema, samt var fjärde lördag 09.00-13.00.
Varaktighet: Tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.
Kollektivavtal finns tecknat med Unionen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lantz
Malin Andersson
Anna West
Ann Ekengren
Kenneth Ehrling