Kundtjänstmedarbetare/logistiker till ett ledande företag inom Life Scie...

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Wrknest söker nu en kundtjänstmedarbetare/logistiker till Nordic BioSite, ett ledande företag inom Life Science med start i september. Nordic BioSite är ledande som distributör av produkter inom medicinsk forskning och diagnostik inom Norden och Baltikum. De säljer antikroppar, protein och analyskit till bland annat universitet, forskare och sjukhuslabb. De söker nu en serviceinriktad och prestigelös medarbetare som kan hjälpa till med både kundservice, order och logistik.

I rollen kommer du bli en del av ett härligt team som är måna om varandra där det finns ett hjälpsamt klimat. Det kommer även finnas en möjlighet att ta sig an fler uppgifter framåt och utvecklas inom rollen, exempelvis genom arbetsuppgifter inom logistikområdet.

Uppdraget är ett konsultuppdrag där man blir anställd som konsult hos oss på Wrknest och arbetar på plats hos kund. Uppdraget är ett vikariat för en person som kommer vara föräldraledig.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som kundtjänstmedarbetare/logistiker kommer du att ha varierade uppgifter där ca 60% av ditt arbete kommer bestå av att ta hand om och lägga kundorders, ca 30% kommer innebära att svara på mejl och hantera enklare supportärenden, samt 10% består av att vara tillgänglig för kundförfrågningar via telefon. Rollen kan även komma att innebära enklare kontorsadministration t.ex. fakturering och liknande. Eftersom bolaget har kunder runt om i hela världen kommer mestadelen av kontakten ske på engelska.

Kundservice innebär i första hand att erbjuda Nordic BioSite's kunder en förstahandshjälp gällande priser, leveranstider och övriga orderrelaterade förfrågningar. Därutöver är själva orderläggningen och efterföljande inköp mot leverantör centrala uppgifter i denna roll och det som är ryggraden i Nordic BioSite's verksamhet som distributör. Kundservicepersonalen sitter i organisationens nav och förmedlar all inkommande mail- och telefontrafik vidare internt till bland annat deras säljarkår. Kundserviceavdelningen jobbar också aktivt med affärssystemet för att hålla det uppdaterat och på andra sätt effektivisera orderläggningen.

Vi söker dig som har

- Gymnasial utbildning
- Mycket god datorvana
- Flytande svenska och engelska


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är serviceinriktad, kommunikativ och noggrann. Som person har du även en positiv inställning, är social och har lätt för att knyta kontakter och samarbeta med både kunder och kollegor.

Övrig information

Omfattning: Heltid, 40h/v

Start: 1 september

Plats: Stockholm, Täby (Flexibelt att arbeta hemifrån om så önskas)

Arbetstider: 8:30-17

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.



About Nordic BioSite

Nordic BioSite grundades år 1997 för att distribuera kvalitativa och innovativa produkter inom forskning och diagnostistik och har sitt huvudkontor i Sverige. Med bred erfarenhet och kunskap inom området ger de högkvalitativt stöd till kunder över hela världen, oavsett forskningsdisciplin.

Nordic BioSite är erkänt som en ledande leverantör av produkter för forskning och diagnostik i hela Norden. Med 5 miljoner produkter representerar deras portfölj tillverkare och leverantörer av högsta kvalitet som är verksamma i hela Europa, Asien och USA. Med nära kontakt med partners och kunder växer de kontinuerligt och anpassar produktsortiment för att möta utvecklande forskningstrender och kundbehov.

Förutom att vara en distributör har de också en egen växande produktlinje - Optibodies ™, BioSite Histo, BioSite mAb, BioSite ELISA, BioSite Flow och BioSite Protein.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2021
  • Ansök senast: 17 november 2021

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024