OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 2 000 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 120 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden! Academic Work söker för kunds räkning 1 medarbetare till sin kundtjänstavdelning.Företaget är Nordens största privata räddnings-tjänstentreprenör.I Sverige är de tre största verksamhetsgrenarna ambulans- och bärgningstjänster samt försäkringar gällande bilräddning.Denna tjänst tillhör i första hand avdelningen för försäkringar.Företaget är beläget på Lidingö. Som kundtjänstmedarbetare kommer dina uppgifter att innebära kontakter med befintliga och potentiella kunder som ringer in för förfrågning kring försäkringarna.Samtalen innebär att informera nya kunder om försäkringen som de erbjudits samt hjälpa befintliga kunder med försäkringsfrågor.Arbetet inkluderar också att hjälpa nya kunder att teckna sig på företagets försäkringar.Viss receptionistverksamhet kan också förekomma.Du kommer att hoppa in ett par tillfällen per månad i samband med reklamutskick då avdelningen har hög belastning.Önskvärt är att du har telefonvana (inget krav) men att du har en trevlig röst och ett hjälpsamt bemötande gentemot kunder då det ibland kan vara hög belastning av inkommande samtal och en del krävande kunder.Egenskaper som självgående och utåtriktad är även efterfrågat, då arbetsuppgifterna ibland kan variera.Som kundtjänstmedarbetare är det också positivt om du är social och lugn.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl