OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en ny utmaning och älskar service? Nu söker vi för vår kunds räkning efter en person som brinner för kundnöjdhet, service av världsklass och trivs i en varierad roll i ett glatt, framåtsträvande och innovativt team!
Om bolaget
Lendo är ett fintechbolag inom Schibstedkoncernen sedan 2009 som erbjuder mäklartjänster på kreditmarknaden. Bolaget är Sveriges största jämförelsetjänst för lån och är i en stark tillväxtfas. Lendos mål är att bidra till en transparentare lånemarknad där kund får insyn i marknadens olika låneerbjudanden, om du är i behov av ett privat- eller företagslån.
Om rollen
Det här är ingen ”vanlig” kundserviceroll - här får du verkligen möjligheten att kombinera kundkontakt med administration och backoffice. I rollen som kundservicemedarbetare hos Lendo kommer du att spela en central roll och ingå i ett team med drivna personer som tillsammans ansvarar för Lendos kundsupport. Du hjälper Lendos kunder med olika frågor via telefon, mejl och chatt. Du hanterar bland annat ansökningar utifrån kundens behov och situation och har daglig kontakt med samarbetspartners och arbetar med övriga administrativa uppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter
Hantera inkommande samtal och mejl samt chattärenden
Administrera och logga diverse ärenden utifrån kunds behov
Kontakt med samarbetspartners och leverera toppklassig service
Utifrån behov även hantera extrauppgifter såsom rapporter och enkäter kopplat till kundnöjdhet
Om dig
Vi tror att du är en relationsskapande person som älskar att ha kontakt med kunder, kollegor och samarbetspartners.
Du har troligtvis arbetat i en roll som innefattat telefonkontakt med kunder samt hanterat ärenden administrativt.
Som person är du lösningsorienterad, initiativtagande och analytisk samt trivs i en dynamisk och föränderlig roll och organisation.
Du är en teamplayer som tycker om att arbeta i grupp och ställer upp för dina kollegor i vått och torrt.
Vidare är du kommunikativ, ansvarstagande och detaljorienterad.
Du har en stark ambition att utvecklas, såväl på individnivå som gruppnivå och kommer gärna med lösnings- och förbättringsförslag.
Din profil
Gymnasieexamen, gärna inriktning mot ekonomi eller motsvarande
Erfarenhet av arbete via telefon och dator
God dator- och systemvana
Flytande i svenska och engelska
Du erbjuds
Att få arbeta i ett expansivt företag med starkt varumärke i ryggen
Regelbundna team-aktiviteter och resor varje år
Friskvårdsbidrag på 4000 kr, två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid
Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen
Utökad erfarenhet och kunskap inom kundservice och finans
Hybridarbete
Omfattning, arbetstider och tillträde
Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos fina huvudkontor centralt i Stockholm.
Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag och du kan även arbeta hemifrån ca 1-2 gånger i veckan när du är trygg i rollen.
Detta är en direktrekrytering där du anställs hos Lendo med deras fina förmåner och trygga villkor.
För denna roll tillämpar Lendo provanställning och bakgrundskontroller innan kontraktsskrivning.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Lendo med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länk eller direkt till work@talentpartner.se
Se alla våra jobb via www.talentpartner.se