OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr Ks 274/2009 Från 1 december 2008 organiserades kommunens Växel och kundtjänst Samhällsbyggnad om till Örebro kommuns kundtjänst.Allmänheten ska ha en ingång till kommunen och på så vis ska vi öka servicen och tillgängligheten.Kundtjänsten tillhör kommunledningskontoret och ligger under informationsavdelningen.Kundtjänsten har 22 kundtjänstmedarbetare.OM BEFATTNINGEN Ungefär 3000 ärenden som rör verksamheter inom kommunen kommer in till kundtjänsten varje dag via telefon och e-post.Arbetssättet i kundtjänsten är att besvara så många frågor som möjligt direkt.Om vi inte kan, eller ska svara för vi över till sakkunnig handläggare.Vi jobbar med ett ständigt lärande och informationssökning.Våra främsta arbetsredskap är kommunens externa och interna hemsida.Vi arbetar med IP-telefoni och Trio agent vilket innebär att all informationssökning sker via datoranvändning.Då en av våra medarbetare går vidare i sin karriär söker vi nu dennes efterträdare.HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER - Besvara inkommande telefonsamtal till kommunen - Ge god och snabb service till medborgarna med hjälp av sökning i olika programvaror och system KOMPETENSKRAV - Avslutad gymnasieutbildning - Erfarenhet av arbete i ett serviceyrke - Goda språkkunskaper i svenska och engelska - Goda språkkunskaper i arabiska språk För att trivas hos oss är det[viktigt att du är[samhällsintresserad, strukturerad och har lätt att ta till dig information.[Egenskaper som vi efterfrågar är[stresstålighet,[flexibilitet och en[positiv grundinställning.[Att ha lätt att[hitta lösningar och tycka om att arbeta i grupp är[ytterligare kompetenser som vi ser som meriterande.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?