Kundtjänstpersonal till Internservice på Östersunds kommun

Kundtjänstpersonal till Internservice på Östersunds kommun

Arbetsbeskrivning

Östersunds kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare. Östersunds kommun är stället för dig som vill jobba framåt med hjärtat. För oss är nämligen alla medborgare lika viktiga. Ett barn på förskolan, en bygglovssökande villaägare eller en vårdsökande pensionär. Vi strävar hela tiden efter att förbättra och utveckla våra tjänster och hos oss har du möjligheter att som individ påverka hur vi genomför vårt gemensamma arbete och vara med och bidra till ett bättre Östersund. Vi är engagerade och visar omtanke för varandra och dem vi är till för.

Medborgarservice är en del av Kommunledningsförvaltningen och består av Kundcenter och Internservice.

Internservice verksamhetsidé är att serva kommunens verksamheter och medarbetare med intern service vad gäller bl a tjänstekort, enklare frågor, sammanträdesrum, post och kopiering.

Kundcenters verksamhetsidé är att göra det enklare för medborgarna att komma i kontakt med kommunen för att få svar på sina frågor eller lämna synpunkter.
Enheten har idag totalt 35 medarbetare.

Arbetsuppgifter

I början av november flyttade Medborgarservice tillbaka till Kommunhuset (Rådhuset). I samband med det har vi utökat vår interna service och öppnat en intern supportverksamhet dit kommunens medarbetare, under arbetstid, kan vända sig med sina frågor. Här behöver vi nu utöka med en medarbetare.

Arbetet innebär att du besvarar frågor och hjälper kommunens medarbetare mestadels via telefon men även vid besök till internreceptionen eller genom vårt ärendehanteringssystem. Det kan även förekomma administrativa uppgifter, så som administration av parkeringstillstånd för arbetsplatsparkering samt tjänstekort.

Då vårt mål är digitalt först så ska du alltid guida medarbetarna till att själva lösa sina ärenden genom vår självserviceportal eller hitta informationen på vårt intranät. I arbetsuppgifterna ingår också att aktivt utveckla vår verksamhet till förbättrad självhjälp.

Kvalifikationer

- Du har jobbat med kundtjänstarbete via telefon, gärna minst 3 års erfarenhet. Med det menar vi att du pratat i telefon med kunder eller medborgare huvuddelen av din arbetsdag. Beskriv detta noggrant i ditt personliga brev.

- Det är meriterande om du tidigare arbetat med frågor inom lönehantering.

- Du är självklart proffs på bemötande, älskar att hjälpa till och ge service och sätter alltid kunden eller medborgaren i centrum.

- Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor - även de som inte riktigt beter sig som du själv gör.

- Du trivs i en organisation där du nästan aldrig på förhand kan planera din dag, utan där förändringar, flexibilitet och utveckling tillhör vardagen.

- Då det är du som ska guida dina kollegor i olika system och förklara hur det fungerar är det viktigt att du har stor erfarenhet, intresse och fallenhet för att arbeta i olika IT-system. Du kan även arbeta med dator och telefon samtidigt. Du har erfarenhet av informationssökning på internet och kan hantera sociala medier. Beskriv hur du uppfyller dessa krav noggrant i ditt personliga brev.

- Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Samiska i tal och skrift är meriterande.

- Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du får höra från din omgivning att du ger energi och sprider glädje. Du uttrycker dig tydligt och gillar att själv ta tag i och lösa olika problem när de dyker upp.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Kontaktpersoner
Mia Ludvigsson, teamchef Internservice, 063-14 06 64, 070-191 82 17
Robert Engman, Vision, 070-348 58 54

Ansökan
http://www.ostersund.se/ledigajobb

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östersunds kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024