kundtjänst/Service administratör

kundtjänst/Service administratör

Arbetsbeskrivning

Kundtjänst/ Service administratör

Vi söker en riktigt trevlig stjärna till vårt växande team och säljande kundtjänst och serviceavdelning som gillar många olika arbetsuppgifter.
Som supportmedarbetare jobbar du nära våra kunder och användare genom telefon, e-post och chatt.
Du är ofta första personen de pratar med och därmed deras första intryck av vårt företag. Du ansvarar för att inkommande frågor och ärenden besvaras, följs upp och driver vidare de som krävs internt.
Det kommer även förekomma en hel del cold calls. Så du får inte vara rädda att lyfta luren och ringa någon som ej vet vilka vi är och sälja in oss.
Du hanterar beställningar och orderläggning med där tillhörande arbetsuppgifter. Du kommer vara den som bokar och tar emot våra serviceuppdrag, samt bokar in servicetekniker så de har full beläggning.
Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen. Kundnöjdhet ligger dig varmt om hjärtat och du strävar alltid för att överträffa kundens förväntningar.
I och med att vi växer kan även din tjänst och ditt ansvar växa om du så önskar.


Vi är ett familjeägt företag, och vi hjälps alla åt när det inte finns att göra på sitt specifika område.
Förutom att ta hand om våra kunder och sälj kommer du även få hjälpa till med en del annat, såsom kvalitetssäkra vår hemsida, översätta och skriva texter och mycket mer.


Du har mycket hög social kompetens.
Van vid att jobba självständigt, under press, och även i team.
Väldigt viktigt att du är självgående och en problemlösare men även en teamplayer.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, andra europeiska språk är meriterande.
Kan ta egna initiativ och beslut.
Erfarenhet inom kundservice och försäljning helst b2b.
Snabb på att svara på mail och Chat.
Orädd för att ta nya kontakter.
Har förmågan att arbeta strukturerat och ordningsamt, samt att du ser till kundens behov.



Din profil:
Till denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av en roll inom kundtjänst via telefon, chatt, mejl i minst 2 år. Alternativt arbetat som receptionist, kundbokare eller säljare i minst 2 år, eller att du arbetat med kundservice i butik i minst 2 år och har ett brinnande intresse för kundservice och kundnöjdhet.


Vi väljer vårt team efter kompetens och personlighet. Vi gillar olika människor, och vi älskar duktiga, bra, trevliga och drivna människor!
Vi ser ett visst tekniskt kunnande och intresse för teknik som en viktig del.


Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Skarpnäck, Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Adm.chef Magnus Ternerot
08-5536900
Per Arlborg
070-7542151
Adm.chef Magnus Ternerot
08-5536961
Mats Axelsson
070-4953873
Mats Axelsson

Installationschef Pontus Falkman
0707953825
CTO Erik Thorén
0855536900
Kundtjänstchef Linus Retsloff
08-55536946
VD Erik Frisell
08-5536931
Peter Frisell
085536900

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AudicomPendax AB Skarpnäck
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2020
  • Ansök senast: 17 september 2020

Besöksadress

Flygfältsgatan 34
128 30 Skarpnäck

Postadress

Box 2014
Skarpnäck, 12821

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024