OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.
Om oss
Enheten Metodledning inom Verksamhetsområde Logistik ansvarar för att utveckla och förvalta arbetssätt, metoder och krav inom ILS (Integrerat logistikstöd), Driftsäkerhet/LCC, Avveckling, Systemsäkerhet, Användbarhet samt Miljö/Hållbarhet. Vi arbetar brett mot hela FMV och lämnar stöd och fungerar som en rådgivande funktion inom dessa områden bland annat genom utarbetande av processbeskrivningar, kompetensnätverk och forum. Vidare ansvarar enheten för att vidmakthålla verktyg och genomföra utbildningar.
Vi tillhandahåller FMV kundtjänst ILS och söker nu en kundtjänstspecialist som, tillsammans med övriga medarbetare, kommer att driva och förvalta kundtjänsten.
Arbetsuppgifter
Som kundtjänstspecialist arbetar du med att driva och förvalta FMV kundtjänst ILS. Inom rollen kommer du att jobba med ärendehantering inom kundtjänst genom att ta emot och registrera ärenden, lotta ärenden till specialist, skapa utkast till FAQ samt slutligen att svara kunden.
Du kommer även arbeta med att handleda andra kundtjänstresurser, uppdatera kundtjänsthandledningar samt att följa upp avtal inom området. Inom rollen kommer du att föreslå och genomföra förbättringar av processer/rutiner inom kundtjänstverksamheten samt att delta vid acceptanstester av nya versioner av ärendehanteringsverktyget. Utöver detta kommer du att vara en viktig spelare vid implementering av nya områden i kundtjänsten och utbilda nya användare. Kort och gott skapa förutsättningarna för ett gott kundbemötande inom FMV kundtjänst ILS.
Vi söker dig som
Du har en avslutad och godkänd 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier. Du har några års erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller kundsupport, har du dessutom en utbildning inom området så ser vi det som en fördel. Vidare har du erfarenhet av arbete i olika IT-system och IT-lösningar samt mycket goda kunskaper i hur man uttrycker sig i text på ett sakligt men trevligt sätt. Det är därför även viktigt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Du har goda kunskaper i professionellt kundbemötande och av arbete i projekt samt erfarenhet av att föreläsa eller utbilda, då det är en del av arbetet.
Vi ser med fördel på om du har genomfört ILS, Asset management eller liknande logistikarbete i projekt, men det är inget krav, och vi tror att dina eventuella kunskaper inom ILS samt ILS-standarder och dess applikation kommer att hjälpa dig att lyckas i rollen. Har du även kunskap om planering och styrning av en arbetsgrupp så ser vi det som meriterande.
Vi söker dig som är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra för att leverera lösningar. Du tar ansvar för din uppgift samt strukturerar, planerar och prioriterar ditt arbete självständigt på ett effektivt sätt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskapet når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Arbetet kan bestå av komplexa frågor och därför analyserar du och bryter ner problem i beståndsdelar och löser komplicerade problem.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.
Tjänsten är placerad i Stockholm.
Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Per Andersson, OFR/S Peter Boström, OFR/O Henry Joona och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel).
Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterande chef Caroline Genfors på telefon 08-782 4000. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du höra av dig till rekryterare, Lina Johansson på lina.johansson02@fmv.se.
Sista ansökningsdag är 2022-02-25.
FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur.
Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Selander, Chef Radio
08-782 5518
Deirdre Cederbrand, Stf chef Radio
08-782 5702
Lars Ulvesand, Facklig företrädare SACO
08-782 4000
Micael Festin, Facklig företrädare OFR-S
08-782 4000
Anders Palm, Facklig företrädare OF
08-782 4000
Göran Stolpe, Facklig företrädare SEKO
08-782 4000
Staffan Strömbäck, Chef Metod och Designstöd och FOU
08-782 4716
Mi Irveland, Ställföreträdande Chef Metod och Designstöd och FO
08-782 4657
Agneta Bengtsson Andrade, Facklig företrädare TCO/Försvarsförbundet
08-782 4000
Pierre Königsson, Facklig företrädare SACO
08-782 4000