OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Är du en social och positiv person med god serviceanda? Passa då på att söka rollen som Kundtjänstspecialist hos NORMA i Anderstorp. Ditt övergripande uppdrag är att vara en del av och stötta vårt säljteam bestående av försäljningschef och tre Area Sales Managers.
NORMA Sweden AB ingår i den globala koncernen NORMA Group som är en ledande leverantör av slangklämmor och kopplingslösningar. NORMA levererar högklassiga stålkopplingar, clips, buntband och verktyg vilka sammanfogar kritiska rör-, process- och hydraledningar, slangklämmor i en mängd branscher i hela världen.
NORMA Sweden har tillverkning, lager, distribution, stödfunktioner och utveckling i Anderstorp med omkring 80 medarbetare. Under många år har man optimerat varje steg i produktionen, från utveckling till leverans, efter kunders specifika krav och är nu i framkant ur ett globalt perspektiv med en tekniskt avancerad och högt automatiserad produktionsmiljö. Idag har NORMA Group ca 30 produktionsanläggningar runt om i hela världen, samt ett flertal sälj- och distributionscenter. Våra kunder är framförallt distributörer inom en rad olika områden så som VVS, EL, jordbruk, industri m.m. Vi söker nu en kundtjänst till affärsområde Distributions Services Norden.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som kundtjänstspecialist kommer du att agera spindeln i nätet mellan våra säljare och kunder. Du agerar säljstöd till dina kollegor i form av beredning av offert-, förhandlings- och kontraktsunderlag. Du uppdaterar och skickar prislistor, tar emot och besvarar samtal och mail från kunder samt ansvarar för att beställa och skicka ut prover. Du har hand om kampanjer och koordinerar mässor som NORMA ska vara med på. Du hanterar förfrågningar tillsammans med säljarna och har även nära samarbete med order- och inköpsavdelningen. Det finns goda utvecklingsmöjligheter i rollen.
Din profil
I denna rekrytering går vi mycket på personlig potential, men för att lyckas i rollen ser vi att du att har minst gymnasieexamen och ett par års arbetslivserfarenhet inom innesälj/kundservice/administration eller liknande. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel, samt i svenska och engelska, tal och skrift och en teknisk förståelse.
Som person är du en lagspelare som alltid har kunden i fokus. Du tar initiativ och får saker gjort. Du anpassar dig efter situationen och har god serviceförmåga. Att kommunicera med olika typer av kunder är något som intresserar dig och du ser försäljning som något roligt och givande.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Anastasia Almasidis, anastasia.almasidis@unikresurs.se, 0790–984164 Frida Stern, frida.stern@unikresurs.se, 0704–106395
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84