Kundtjänstspecialist

Kundtjänstspecialist

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att ansvara för kund- och leverantörskontakt? Kanske har du även arbetat inom logistikbranschen i en koordinerande roll med både orderadministration och kundtjänstrelaterade arbetsuppgifter. Vi söker nu för vår kunds räkning en kundtjänstspecialist med start omgående! Vår kund är en ledande aktör inom sin bransch och bedriver verksamhet världen över.  Du erbjuds en dynamisk och flexibel arbetsplats med möjlighet att både växa i din roll samt arbeta en stor del hemifrån. Uppdraget är på heltid, med start omgående och pågår till en början året ut men med goda chanser till förlängning och eventuellt övertag till kund.   Ansök redan idag då vi gör urval löpande! 

I din roll som kundtjänstspecialist är din uppgift att på ett professionellt och ett framåtlutat tillvägagångssätt ansvara för kommunikationen med ëxterna intressenter så som logistikavdelningen som sitter utomlands. Du arbetat i gränssnittet mellan orderadministration och kundtjänst med uppgift att bland annat begära ut information och annan produktfakta. Det är därför nödvändigt att du har exceptionella kommunikationsfärdigheter, är strukturerad och tillmötesgående. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Skicka din ansökan så snart som möjligt på www.randstad.se. Urval görs löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta jakob.all@randstad.se

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Rollen innebär varierade arbetsuppgifter där du förväntas ta mycket eget ansvar men består i huvudsak av att:
Ansvara för kundtjänst och kundförfrågningar via främst mail
Tillhandahålla support och lösa problem för kunder
Handläggning och övrig administration
Hantera reklamationer,  returer och garantifrågor
Samarbeta med andra avdelningar och arbeta tvärfunktionellt för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning


Kvalifikationer
Med dig i rollen ser vi framför oss att du har 
Minst 2-3 års erfarenhet av en bred kundtjänstroll
Mycket goda kommunikationsfärdigheter samt flytande i engelska och svenska, i både tal och skrift
Stark problemlösningsförmåga  och förmåga att hantera pressade och stressiga situationer
Serviceinriktad  attityd och förmåga att arbeta både självständigt och i team
Eftergymnasial utbildning inom  sälj, marknad eller relaterade områden är meriterande
Meriterande med erfarenhet inom logistik och orderadministration


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2023
  • Ansök senast: 14 juli 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024