OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
XLASH Cosmetics är ett snabbt växande globalt skönhetsvarumärke som grundades 2011 med visionen att skapa innovativa och exklusiva skönhetsprodukter som förstärker den naturliga skönheten. Idag är XLASH Cosmetics ett av Skandinaviens snabbast växande skönhetsföretag med målet att ta ett stort steg in på den internationella marknaden. Med en årlig tillväxt på 250%, är detta bara början!
XLASH är ett ungt företag, inspirerat av passion, glädje, kreativitet och höga mål. Alla i XLASH-teamet står för en familjär och inkluderande miljö där våra olikheter och idéer tas tillvara på. Hos XLASH Cosmetics kan du förvänta dig en dynamisk och spännande arbetsplats där utvecklingen sker i ett rasande tempo. Vi är spända på att fortsätta resan - förhoppningsvis tillsammans med dig.
Rollen
Som kundtjänstspecialist kommer du att bidra med service i världsklass till våra kunder. Utöver att aktivt jobba med vår kundtjänst kommer tjänsten även innebära planering, uppföljning, merförsäljning och optimering av rutiner och processer.
Primärt fokus kommer ligga på våra B2C-kunder och kommunikation kommer framförallt ske på svenska och engelska. Det är meriterande om du kan något av följande språk: polska, franska, tyska, norska, finska eller nederländska.
Du kommer spela en viktig roll i att ta Xlash till nästa nivå vilket gör det är viktigt att du är villig att ge 110% i allt du gör tillsammans med oss. Det du gör kommer att ha en stor påverkan på vår organisation i detta tidiga stadie.
Arbetsuppgifter:
- Aktivt kommunicerande med våra kunder genom alla våra plattformar, detta inkluderar e-post, chat och sociala medier med flera
- Hantera, administrera och optimera beställningar, reklamationer och kundklagomål
- Aktivt och proaktivt arbeta med merförsäljning för samtliga av våra kunder
- Skapa funktioner, processer och rutiner för företaget med en grund i relevanta funktioner
- Driva förbättringsarbeten och aktivt jobba med att implementera rutiner och processer kopplat till kundservice
- Vara uppdaterad på Xlash Cosmetics hela utbud samt aktuella kampanjer
Vi tror att du är:
- En lagspelare som gärna samarbetar med andra och sätter kunden och teamet först
- Kommunikativ med förmåga att alltid hålla kunden i fokus för att kunna bida med bästa möjlig service
- Bekväm med att fatta snabba beslut
- Nytänkande, lugn, stabil och kontrollerad
Kvalifikationer:
- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande
- Avslutad gymnasial utbildning
- Eftergymnasial utbildning är meriterande
- Generell kunskap inom Klarna Merchant portal är meriterande
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Vi erbjuder:
Dig att vara med och påverka XLASH tillväxtresa i stort som smått inom ditt område. Rollen innebär stor frihet och mycket ansvar där utveckling och karriärmöjligheter är en del av din resa. Du erbjuds att vara en del av vårt underbara, växande XLASH-team på vårt huvudkontor på Birger Jarlsgatan i centrala Stockholm.
Vi är mycket måna om våra anställda och erbjuder ett generöst frisksvårdsbidrag samt sjuk- och olycksfallsförsäkring. XLASH tillämpar avtal med Länsförsäkringar angående tjänstepensioner för våra anställda. XLASH Cosmetics har även ett starkt Corporate Social Responsibility (CSR)-fokus och samarbetar med Rosa Bandet, Stockholm Pride, Ellas Hjältar och Giving People.
Anställningstyp: heltid
Startdatum: jan/feb eller enligt överenskommelse.
Låter det här som en perfekt matchning för dig? Vänta inte! Vi ser fram emot att få din ansökan! Vi granskar ansökningar sporadiskt och kontaktar de aktuella kandidaterna när behov uppstår.
Sök senast 2022-01-10. Urval sker löpande och annonsen kan tas ner innan sista ansökningsdatum.
Läs mer om oss på; (https://xlash.se/)
Vi ser fram emot att höra från dig! XLASH Cosmetics står för allas lika rättigheter och möjligheter och strävar efter mångfald på vår arbetsplats. Vi respekterar och accepterar allas olikheter och förutsätter att du som sökande delar våra värderingar.