OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett företag som värdesätter proaktivitet, kommunikation och enkelhet i kundrelationer? Voestalpine Böhler söker nu en Kundtjänstspecialist som kan axla rollen som den drivande kraften bakom en hög servicenivå för deras kunder. Vi söker en engagerad och självgående person som delar deras vision.
Om Voestalpine Böhler
Voelstalpine Böhler Welding Nordic AB är ett ledande företaget med över 100 år i svetsbranchen. Med fokus på innovation skapar de hög kvalité och ligger i framkant med sina produkter. Med kvalificerade samt specialiserade, tillförlitliga, mångsidiga och globalt närvarande medarbetare skapar Böhler Welding förtroende för sina kunder.
Här kommer du som Kundtjänstspecialist ingå i ett spännande team med ett stort företag i ryggen.
Mer information om företaget på en eventuell intervju.
Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Kundtjänstspecialist kommer att vara att säkerställa optimal kundservice och ge stöd till försäljningsavdelningen. Du kommer att fungera som en länk mellan försäljningsstyrkan och den interna organisationen, och ditt arbete kommer att bidra till att tillfredsställa och vårda deras kunders behov.
Som Kundtjänstspecialist hos Voestalpine Böhler kommer du att få möjligheten att förbättra interna processer och sätta fokus på kunden. Du förväntas vara proaktiv och agera för att deras kunder känner sig väl omhändertagna. Som Kundtjänstspecialist kommer du att ha befogenhet att analysera problem, föreslå lösningar och presentera dem för beslut.
Exempel på arbetsuppgifter:
•Utvärdering och tilldelning av kundförfrågningar
•Optimering av kundtjänstprocesser, inklusive arbete med att optimera arbetssystemet i SAP
•Hantering av förfrågningar, order och orderuppföljning
•Samarbeta med andra avdelningar såsom kontraktsgranskning, fältservice, teknisk rådgivning och produktledning
•Hantera klagomål och säkerställa bästa möjliga hantering
•Dokumentation i CRM-systemet och underhåll av kunddata
•Översyn av påminnelser och kreditgränser
Vem är du?
För att trivas och vara framgångsrik i rollen som Kundtjänstspecialist hos Voestalpine Böhler ser vi att du har följande egenskaper:
•Problemlösning: Du är skicklig på att identifiera problem och hitta effektiva lösningar
•Energisk: Du sprider en positiv energi och entusiasm som inspirerar både kunder och kollegor
•Driven: Du är självgående och har en inbyggd drivkraft att nå och överträffa uppsatta mål
•Koordinerande: Du är skicklig på att koordinera och samordna arbete på ett effektivt sätt
•Positivt tänkande: Du har en positiv och optimistisk syn på utmaningar och möjligheter
Skallkrav:
•Relevant erfarenhet av kundtjänst, servicearbete, kundservice, koordinering eller innesäljare
•Erfarenhet av att arbeta med SAP
•Erfarenhet av MS Office
•Erfarenhet av CRM
•Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har kunskaper i norska, danska och finska samt erfarenhet av C4C.
Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Voestalpine Böhler.
Villkor
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Malmö
Arbetstider: 08:00-17:00
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996