Kundtjänstsupport

Kundtjänstsupport

Arbetsbeskrivning

Kundtjänstsupport Olofsfors AB
Vi kommer att erbjuda digett omväxlande jobb i en god arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla och driva Olofsfors AB vidare in mot framtiden. Vårt företag står för ett genuint stål- och teknikkunnande med anor ända från 1700-talet och vi ska finnas i minst 260år till.
För oss är värdegrunden viktigt och vi arbetar ständigt efter våra värdeord som är kunskap, kvalitet och hållbarhet. Det innebär att vi utvecklar marknadsledande produkter med rätt kvalitet efter kundernas behov. Vidare har vi ett starkt miljöengagemang ända från utveckling till återvinning.

Om arbetet
Vi söker en medarbetare till vår kundtjänstsupport som gillar att hjälpa kunden hela vägen, allt från att besvara frågor till att vara behjälplig med att sälja våra fina produkter som är allt från band till reservdelar inom skogsindustrin.
Hos oss på Olofsfors utgår vi alltid ifrån att våra kunder ska få en så bra upplevelse som möjligt när de kontaktaross strävar vi alltid efter att förmedla service i världsklass. Därför är bemötandet med varje kund viktigt.
Du startar din resa hos oss med en personligt anpassad inskolning där du får de verktyg du behöver för att känna dig trygg med arbetsuppgifterna och din roll. Det är meriterande ifall du har jobbat med kundbemötande, försäljning eller service tidigare men absolut inget krav. Det viktigaste är att du brinner för service och har förmågan och viljan att lära dig nya saker och vill utvecklas tillsammans med oss.

Arbetsuppgifter
Det är din uppgift att hjälpa kunden att få den bästa upplevelsen och det gör du genom att vara hjälpsam, lyhörd och inkännande vad kunden behöver. Det är viktigt att vara lösningsfokuserad.
De vanligaste arbetsuppgifterna är att besvara frågor som exempelvis våra produkter och leveranstider, hjälpa kunden att bli kopplad till rätt person samt ge en god service till företagets kunder. Försäljning av produkter som finns i vårt lagersaldo är också en arbetsuppgift som ingår i jobbet även att kunna delta på våra mässor och därför är det viktigt att du är serviceinriktad.
Du har också ett nära samarbete med andra inom företaget som till exempel med vår säljavdelning och logistikavdelning. I och med detta blir du navet i ett sammanhang som är oerhört viktigt för oss och våra kunder.

Om dig
Vi förväntar oss att du en glad och positiv person som gillar att bemöta människor och sedan hjälpa till med lösningar, försäljning och svar så att kunden känner sig nöjd. För oss är kundmötet viktigt och du blir vårt ansikte utåt.
Vidare tror vi att du är en person som är ordentlig och gillar ordning och reda. Det är en fördel om du är prestigelös och duktig på att hantera relationer. Det är också viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ, har hög social kompetens samt förmågan att be om hjälp för det är tillsammans vi lyckas.
Du har lägst gymnasiekompetens och har hunnit arbeta ett tag ute på arbetsmarknaden. Vi tror att du har en god samarbetsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska vilket är viktigt eftersom många av våra kunder finns i andra länder.

Vad kan Olofsfors erbjuda dig?
Vi är en arbetsplats där alla ska känna sig välkomna och inkluderade. Vi värdesätter mångfald för vi tror att det berikar verksamheten och leder till en högre grad av kreativitet och trivsel. Hållbarhet är också något vi arbetar aktivt med. Återvunnet material samt minskade klimatutsläpp i våra transporter är två exempel. Vi har starka ägare och investerar kontinuerligt i vår fantastiska verksamhet.Hos oss har du friskvårdsbidrag och gratis kaffe/te och frukt. Tveka inte, sök i dag så att du kan bli en del av Olofsfors AB och tillsammans fortsätta göra oss starkare.

Kontaktperson för detta jobb
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
HR ansvarig Louise Dahlberg på 0930 – 397 04 eller på 070-338 02 91.
Marknadschef Kjell-Erik Åström på telefon 0930–397 10 eller på 070-323 97 10
Fackliga representanter är Christer Edlund SI 070-2064775, christer.edlund@olofsfors.se.
Hans Jonsson Unionen 072-4008880, hans.jonsson@olofsfors.se. 

Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatumet löpt ut så skicka din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2022-10-23
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0911-91100
Helene Lowall
091191100

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kompetenslaget Norr AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Besöksadress

Prismavägen 2
None

Postadress

Prismavägen 2
Kungens kurva, 14175

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024