OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.
Vi vill fortsätta att vara bäst på gott bemötande och hög tillgänglighet för alla som vill komma i kontakt med oss. I vår kommungemensamma kundtjänst, Östhammar Direkt, behöver vi förstärkning och söker därför tim- och sommarvikarier. Vi söker timvikarier som kan hjälpa oss redan nu vid behov samt vikarier i sommar.
ARBETSUPPGIFTER
Vårt uppdrag är att bemöta medborgares, besökares, företagares och föreningars behov och erbjuda snabb och korrekt information via telefon, brev, mejl och sociala medier. Vi besvarar frågor om kommunens samtliga verksamhetsområden. Du kommer att ingå i ett team med 11 kundtjänstvägledare, under ledning av en teamledare. Du kommer att svara på frågor gällande den kommunala verksamheten. I uppdraget ingår även ordinarie receptionsuppgifter.
Uppdraget innebär i huvudsak att göra Östhammars kommun mera tillgänglig genom att ge snabb och kvalitativ service till medborgare, företagare och besökare som har enklare frågor. Målet är att kunna erbjuda snabb och korrekt information och hjälp till alla som kontaktar oss via telefon, mejl, sociala medier och besök.
För att ge dig rätt förutsättningar att göra ett bra jobb kommer du som kundtjänstvägledare att få utbildning i allt från systemverktyg till kundhantering och aktuellt verksamhetsområde. Uppdraget är ett utmärkt tillfälle att göra något meningsfullt och utvecklas som person i en spännande och unik verksamhet med många kontakter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning, och som brinner för bra service. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska och om du dessutom talar finska är det ett plus. Hög digital mognad, intresse för digitala lösningar, och goda kunskaper i MS-Office samt sociala medier behövs. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med service och kundbemötande i någon form.
För att lyckas i rollen som kundtjänstvägledare behöver du vara kommunikativ, ha känsla för service, vara lyhörd och tycka om att lära dig nytt. Du är positiv och har stor vilja och förmåga att ta till dig nya kunskaper och tillämpa dem. Du är lugn och har förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt.
Stämmer ovanstående in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
ÖVRIGT
Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.
I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.
När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till:
Östhammars kommun
Sektor Verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar