OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag går cirka 1700 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.
Östhammars kommun har en av Sveriges bästa kundtjänster. Det innebär att vi erbjuder hög tillgänglighet och gott bemötande till alla som vill komma i kontakt med oss. Vi är idag 11 kundtjänstvägledare och en teamledare som varje dag besvarar ca 300 frågor om kommunens samtliga verksamhetsområden. Nu behöver vi förstärkning i kundtjänsten. Vill du bli vår nya kundtjänstvägledare?
ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstvägledare är du vårt ansikte utåt genom att erbjuda snabb och korrekt information och hjälp till alla som kontaktar oss. Du får hjälpa till att identifiera medborgares, besökares, företagares och föreningars behov och ge information via telefon, brev, mejl och sociala medier. Vi arbetar i olika svarsgrupper och var och en har en huvudsaklig svarsgrupp och en sekundär svarsgrupp för att stötta kollegor vid behov. Din huvudsakliga svarsgrupp blir "sociala frågor" vilket innebär frågor kopplat till äldreomsorg, funktionsnedsättning och försörjningsstöd.
I arbetsuppgifterna ingår förutom service mot kommunexterna parter även en del intern service åt delar av Sektor Omsorgs verksamheter vilket inkluderar staben, individ- och familjeomsorgen samt den centrala administrationen av vård och omsorg. Du kommer att jobba nära sektor omsorgs administratörer och chefer, samt övriga kundtjänstvägledare på kommunen.
För att ge dig rätt förutsättningar att göra ett bra jobb kommer du som kundtjänstvägledare att få utbildning i våra systemverktyg, kundhantering och aktuellt verksamhetsområde. Uppdraget är ett utmärkt tillfälle att göra något meningsfullt och utvecklas som person i en spännande och unik verksamhet med många kontakter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning, gärna med inriktning service och kommunikation och som brinner för att ge bra service. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med service i någon form, särskilt meriterande är tidigare arbete inom kundtjänst eller reception. Det är också meriterande med erfarenhet av och goda kunskaper om den kommunala organisationen. Du har hög digital mognad, intresse för digitala lösningar och goda kunskaper i MS-Office, samt talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du också talar finska eller något annat språk.
För att lyckas i rollen som kundtjänstvägledare behöver du främst ha ett gott bemötande; vara lugn, uppmärksam, kommunikativ och serviceinriktad. Du är nyfiken, ansvarstagande och tar egna initiativ för att leverera service av hög nivå, samtidigt som du behåller en positiv inställning och gott humör. Vi ser också att du är omtänksam och bidrar till upplevelsen att vi arbetar tillsammans.
ÖVRIGT
Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.
I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.
När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till:
Östhammars kommun
Sektor Verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar