OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder - och att hitta nya. Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal. Nytänkande, inställningen att "Allt går att göra bättre" och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare. CityMail befinner sig i en expansiv fas. Före 2009 ska vi nå 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen. CityMails försäljningsorganisation består av ett 30-tal medarbetare fördelade på fem olika team. Vi söker nu en kundutvecklare till vårt regionkontor i Göteborg (beläget i Mölndal) för team Syd/Väst.[Som kundutvecklare fungerar du som en koordinator i säljteamet vilket i innebär att i nära samarbete med säljarna skapa merförsäljning och ännu nöjdare kunder. Du kommer att rapportera till teamets försäljningschef. Rollen innebär att du under en del av din tid kommer att vara ute hos våra kunder och arbeta med frågor som rör vår distribution av post.[[ [Arbetsuppgifter * identifiera nya flöden, skapa merförsäljning och generera leads till säljare * ha kontroll över kundens bokningsläge och följa utskick genom hela logistikkedjan * utveckla och förbättra rutiner för CityMails och kundens samarbete * komplettera affären genom att sälja in tilläggstjänster till kund * fortlöpande och proaktivt stämma av kundens uppfattning beträffande utfört arbete * framtagning av interna/externa rapporter och dokument Önskvärda kvalifikationer * minst 1 års erfarenhet av liknande administrativt arbete i en roll som säljassistent, säljsupport, CRM-tjänst[eller kundutvecklare * civilekonomexamen med inriktning marknadsföring eller annan eftergymnasial säljutbildning är en fördel * dokumenterat goda kunskaper i Office-paketet * vana av att framställa säljande presentationsmaterial samt hålla presentationer av olika slag * kunskaper i Navision är meriterande * B-körkort är ett krav För att lyckas krävs * en strukturerad person med mycket gott ordnings och affärssinne * att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer * att du har en förmåga att sätta dig in i och förstå kundens "affär" för att möta deras behov och önskemål * att du stimuleras av att arbeta i ett företag med levande säljkultur där du förväntas vara initiativtagande i din roll * att du visar problemlösningsförmåga i samband med förändring och bidrar med konstruktivt förhållningssätt Övrigt:Tjänsten är på heltid, tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas, tillträde enligt överenskommelse, arbetstid: 08.00-17.00. Möjlighet till tjänstebil finns. Urval sker löpande.[