Kundvägledare/informatörer

Arbetsbeskrivning

Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Kundmötesavdelningen ansvarar för kommunikationskanalerna, webbtjänster, tryckt information, kundmöte i telefon och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel.Kundvägledare/informatörer

Kontaktenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens tjänstesamverkan med Skatteverket och Försäkringskassan kring servicekontorskonceptet. Kontaktenheten ansvarar också för myndighetens fysiska lokala möten och de tjänsteområden som ingår; fördjupade bokade möten, informationsverksamhet och utbildning av vidareinformatörer.

Som processutvecklare arbetar du brett med alla de kanaler som ingår i enhetens verksamhetsområde, men också med insatser som berör hela avdelningen. Du kommer särskilt ha ansvar för servicekontorskonceptet och kontakten med de snart 124 servicekontoren och de myndigheter som samarbetet omfattar. Du kommer att ha en central roll i arbetet med att identifiera förbättringsområden inom ramen för vår tjänstesamverkan men också inom andra delar av verksamheten på Kundmötesavdelningen. I rollen som Processutvecklare kommer du att arbeta både med mer kortsiktiga och snabba frågor som med mer långsiktiga utvecklingsuppdrag. Du kommer att leda och delta i olika samarbetsgrupper.

Utbildning och erfarenhet
Du har relevant akademisk utbildning, kunskap inom pensionsområdet och erfarenhet av gränsöverskridande myndighetsarbete. Du har stor erfarenhet av utvecklingsprojekt och att finna nya och förbättrade processer med kundfokus och för ökade effektivitet i förvaltningen.
Det är meriterande med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom pensionsområdet eller inom offentlig förvaltning.

Du är positiv, utåtriktad, har lätt för att samarbeta. Du har god förmåga att prioritera, verka långsiktigt, ta ansvar och utveckla ditt arbete både självständigt och i grupp. Det är viktigt att du kan skapa och bygga relationer både internt och externt. Du är drivande och intresserad och har erfarenhet av både verksamhets- och IT- frågor samt engagemang och erfarenhet även av andra samhällsfrågor. Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övriga villkor:
Din placeringsort är Stockholm. Eftersom enheten ansvarar för verksamhet över hela landet kommer arbetet att innebära mycket resor, ibland övernattningar. Arbetstid och ersättningar enligt gällande avtal. B-körkort är ett krav.

Du erbjuds en unik chans att vara med i inledningen av Pensionsmyndighetens arbete och utvecklingen av ett viktigt kundmöte.
Du kommer att tillhöra kontaktenheten och rapportera till enhetschefen.

Andra uppgifter:
Din placeringsort är Stockholm. Eftersom enheten ansvarar för verksamhet över hela landet kommer arbetet att innebära mycket resor, ibland övernattningar. Arbetstid och ersättningar enligt gällande avtal. B-körkort är ett krav.

Du erbjuds en unik chans att vara med i inledningen av Pensionsmyndighetens arbete och utvecklingen av ett viktigt kundmöte.

Du kommer att tillhöra kontaktenheten och rapportera till enhetschefen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pensionsmyndigheten
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 januari 2010
  • Ansök senast: 1 februari 2010

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024