Kundvärd

Arbetsbeskrivning

Det här är ett traditionellt kundvärdsarbete i mångt och mycket men med en twist. Tycker vi.

De traditionella delarna:
- Kundkommunikation via telefon, mail och besök.
- Hantering av felanmälningar.

Twisten:
- Uthyrningsprocessen. Du kommer att jobba med något av det käraste människor har - deras hem. I rollen som kundvärd hyr du ut företagets lägenheter, lokaler etcetera till samtliga målgrupper. Du tar hand om hela processen - från att publicera hyresobjekt på webben till att skriva hyreskontrakt och lämna över nycklar. Och allt däremellan.
- Kundvärdens jobb innehåller ett viktigt mått av "vardaglig marknadsföring och varumärkesbyggande" eftersom kontakten mellan våra potentiella/befintliga kunder och företaget till stor del sker här. Ett och annat kundevent utgår även härifrån.


I potten ligger en kvalificerad kundvärdstjänst på heltid som ersätts med månadslön och i övrigt villkor enligt kollektivavtal. Tjänsten är tillsvidare. Start = omgående. Du kommer jobba på en avdelning tillsammans med ett gäng kundvärdar, bovärdar och en marknadschef som heter Mia. Du kommer jobba med något viktigt!

Vi vill hjälpa dig att fylla rollen som kundvärd och när du gjort det är det inte omöjligt att vi utvecklar tjänsten som sådan. Vi lovar inget men vi tror att det kan bli så. Mycket hänger på vad du själv vill och kan.

Förutsättningarna
- För att bli framgångsrik i jobbet behöver du kunna och vilja arbeta med en bredd av arbetsuppgifter - små, stora, roliga, tråkiga, svåra, lätta osv.
- Du kommer vara hjälpt av en god förmåga att kommunicera med olika människor på olika sätt utifrån deras behov just då.
- Det kommer finnas hjälp och stöd i din omgivning men du förväntas komma upp på banan relativt snart - så är du lättlärd kommer det bli enklare för dig.
- Tjänsten ställer krav på förmågan att växla mellan olika arbetsuppgifter med bibehållen effektivitet och kvalitet i det du levererar.
- Det kommer finnas manualer och andra verktyg för hur du ska gå tillväga men ibland måste du vara den som "skriver manualen", "implementerar systemet" etc.
- Du är hjälpt av att tycka om att påbörja saker och ting - men också genomföra, avsluta och följa upp - inom ramen för din befattning.
- Mycket kommer vara sig likt - men också väldigt lite eftersom avdelningen hela tiden måste förändra sitt sätt att arbeta för att möta sina kunders, ägares och samhällets behov.
- Ett bra språk i tal och skrift - gärna även på engelska - och en förkärlek för system och teknik kommer ge dig en än högre framkomlighet i ditt arbete på Kalmarhems kundservice.
- Vi ser en fördel om du kan hyreslagen då vi jobbar med avtalsfrågor.

Du som landar jobbet
När vi tillsätter tjänsten kommer vi att göra urval utifrån vilken kandidat vi tror har störst förmåga att under de angivna förutsättningarna ovan...

1) ... med trygghet, grundglädje och systematik...
2) ... leverera inom ramen för kundvärdsbefattningen...
3) ... så att Kundservice som avdelning utvecklas och förändras...
4) ... i linje med de mål Kalmarhems ledning satt upp och det syfte Kundservice är tänkt att fylla (svarsgrader, beläggningsgrader, studentgarantin...vi kan berätta mer om/när vi ses).

Ansökan
Eftersom vi gör ett löpande urval rekommenderar vi att du skickar in din ansökan omgående, dock senast den 9 oktober. Bifoga CV och personligt brev till alexandra.panovici@kalmarhem.se.

Välkommen att kontakta Maria Kindberg-Johansson på 0703-44 75 23 om du har några frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetsledare Ola Eliasson
0480447583
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480447513
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480-44 75 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalmarhem AB KALMAR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 20 september 2016

Besöksadress

LARMTORGET 3
KALMAR

Postadress

BOX 305
KALMAR, 39123

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024