Kundvärd

Kundvärd

Arbetsbeskrivning

Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag året runt väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Läs mer om oss på www.nobina.se.


Trafikområde Kallhäll består av ca 430 medarbetare och drygt 100 bussar. Tillsammans med vår uppdragsgivare SL ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken i Järfälla & Upplands Bro.

Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Oavsett vilken roll vi arbetar med är vi djupt involverade i arbetet med att uppfylla detta löfte.


Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som Kundvärd hos oss!


Om tjänsten

Som Kundvärd på Nobina i Kallhäll är du företagets ansikte utåt. Du har en central roll i arbetet med att leverera en förstklassig kollektivtrafik!

Du finns där för att stötta våra resenärer i olika typer av frågor; en resenär som vill köpa sin biljett i vår app, eller en familj som behöver veta varifrån just deras buss ska avgå.

Du bedriver även undersökande enkäter och kampanjer och andra uppdrag kopplat till resenären. Därtill stöttar du också dina kollegor som är bussförare genom att vara ute vid hållplatserna och visera färdbevis, hjälpa till vid påstigning, svara på frågor och säkerställa att det logistiska flödet flyter på. I rollen som arbetar du med Resenärslöftet som tydlig riktlinje.


Exempel på arbetsuppgifter: 

-visera biljetter

-hantera och transportera hittegods

-genomföra enkäter och kundundersökningar

mm


Kvalifikationer och personliga egenskaper

B-körkort är ett krav. 

Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.



För att trivas i rollen är du utåtriktad och flexibel, du har en hög servicekänsla och ett genuint intresse för människor och kundkontakter.

Du är driven och ansvarstagande och motiveras av att hjälpa andra att lösa deras problem.

Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt och är duktig på att kommunicera.

Du är bekväm med att uppdraget är föränderligt/kan vara både enformigt och omväxlande/lugnt och intensivt och kan planeras till olika platser i närområdet.

Du har lätt för att samarbeta med övriga kollegor, likväl som du ibland arbetar ensam.



Meriterande är om du har D-körkort och/eller erfarenhet av bussbranschen eller annan serviceinriktad verksamhet.


Nobina gillar olika

Vi på Nobina vet att mångfald och inkludering berikar både individer, grupper och oss som företag. Allas samlade erfarenheter är viktiga för att vi som jobbar på Nobina, likväl som samhället runt omkring oss, ska kunna växa och utvecklas på bästa möjliga sätt


Om tjänsten  

Vi söker Kundvärdar till tre tjänster. Alla är en tillsvidareanställning på 75% 

Varierande arbetstider från 06:00 till 20:00 vardagar, men även helgarbete kan förekomma.

Individuell lönesättning.


Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig Theres Widestedt:

theres.widestedt@nobina.se


Ansökan

Vi vill ha din ansökan senast 30 november 2023. Urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Karlsson
054-4001821
Marcelo Cruz Jansson

Göran Nyström
090-3408100
Susanna Lejeborg
0701872435
Ben Bernandersson
+46340506203
Charlotta Larsson
070-6705718
Tommy Lövgren

Peter G Hagert
+46-(0)8-410 650 27
Eva Nelson

Katarina Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobina
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Norra Depågatan 1
None

Postadress

Östra vägen 23
Filipstad, 68224

Liknande jobb


23 december 2024

Hamntrafiksamordnare

19 december 2024