OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?
Vi söker nu en kundvärd till vår kundmottagning i Gävle. Det krävs av dig att du är en naturligt empatisk, varmhjärtad och hjälpsam person som verkligen gillar utmaningen att leverera service av högsta kvalitet samtidigt som du kan ge en tydlighet i myndighetsuppdraget. Du behöver också vara strukturerad och ha ett systematiskt sätt att jobba samtidigt som du är flexibel och inte rädd för att rycka in där det behövs. Det är meriterande om du kan flera språk men det är inte ett måste. Dock skall du kunna uttrycka dig väl på svenska. Det är viktigt att du som person är serviceinriktad och har förmågan att få saker ur händerna. Du ska också ha god datavana.
Rollen som kundvärd
• Du arbetar hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas
• Du arbetar i en miljö som är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget
• I arbetet ingår att dokumentera och administrera i myndighetens olika IT-system
Våra förväntningar på dig
• Du är en god representant för Arbetsförmedlingen och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt
• Du deltar aktivt i vårt förnyelsearbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter
• Du står för Arbetsförmedlingens värdeord: professionell, förtroendeingivande och inspirerande samt betonar värdet av mångfald på arbetsmarknaden
• Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra
• Du har en hög integritet och har vana att hantera handlingar samt utföra dokumentation
Kvalifikationskrav
• 3 årig Gymnasieutbildning
• Minst två års arbetslivserfarenhet på heltid
• God samarbetsförmåga
• Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt mycket god läsförståelse
• Du kan hantera Word, internet och e-post
Meriterande
• Goda språkkunskaper i utomeuropeiska språk eller något av de romska språken
• Erfarenhet av pedagogiskt och coachande arbete och/eller tjänsteförsäljning
Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tidsbegränsad anställning under 2017, med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är på heltid och kan anpassas utifrån arbetsförmåga.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 14 februari 2017, märk ansökan Af-2017/0005 8400. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740