OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB är Sveriges största bostadskooperation och vi ägs och drivs av våra 670.000 medlemmar. Det gör oss unika eftersom kunden också är vår ägare. Vi strävar ständigt efter att förbättra boendet för våra nuvarande och framtida kunder och medlemmar.
Våra ledord är Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan – ETHOS. Våra ledord ska visas både i förhållningssätt och inte minst i handling. Vi förmedlar en positiv inställning till våra kunder och tar hand om varje uppgift med engagemang och professionalism.
HSB Södermanland är den regionala HSB-föreningen i Nyköping, Oxelösund, Eskilstuna, Strängnäs, Trosa, Vagnhärad, Katrineholm och Flen. Vi arbetar med allt från att bygga och förvalta bostäder till utbildning och löpande rådgivning.
Nu vässar vi våra kompetenser och tjänster för att ytterligare stärka vårt erbjudande till marknaden. Vi vill vara den aktör som har det bästa anseendet på marknaden.
Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen mot ett kundmöte i världsklass tillsammans med övriga kollegor. Vi har bestämt oss för att bli bäst på kundvård och söker nu en driven kollega till en ny roll som gillar att vara i sammanhang där kunden ständigt är i fokus.
Om tjänsten, exempel på ansvar och arbetsuppgifter
Det här är en viktig roll där du tillsammans med våra boenden utvecklar tryggheten.Rollen innefattar både att ta hand om det personliga mötet med de kunder som besöker vårt kontor under våra öppettider, men framförallt kommer du att ansvara för vår boendesociala verksamhet. Det innebär exempelvis att du:
Du initierar och genomför systematiska inventeringar av våra bostadsområden ur trygghetssynpunkt.
Du anordnar trygghetsvandringar tillsammans med boende i området, men även andra företrädare för exempelvis hyresgästföreningen, andra lokala föreningar och bostadsföretag, politiker samt polis.
Du ansvarar i samråd med våra förvaltare för att resultatet av trygghetsvandringar och andra aktiviteter/förslag prioriteras och budgeteras som grund både för större och mindre åtgärder.
Du anordnar informationsmöten och rundvandringar med nyinflyttade hyresgäster.
Du är vår representant i de samverkansforum som finns på orten och ansvarar för den löpande dialogen med andra fastighetsägare, hyresgästföreningen, polis, kommun, och olika föreningar.
Du hanterar störningsärenden och orosanmälningar samt har kontakt med sociala myndigheter Du ansvarar även för att identifiera och söka eventuella bidrag och stöd som finns från tid till annan för trygghetsskapande aktiviteter/projekt samt delta i och samverka med ev. nätverk inom HSB.
I uppdraget ingår även aktiviteter för att öka trivsel och trygghet genom att skapa möjligheter för våra boende att själva vara med och påverka inriktningen av arbetet. Det kan röra sig om gemensamma odlingar, sommaraktiviteter för barn, caféträffar eller liknande.
Som Kundvärd är du också den som våra kunder och medlemmar möter först under den del av dagen vi har öppet för besök. Du besvarar frågor om exempelvis medlemskap och hjälper till med avtalssignering mm. Viss posthantering och internservice ingår också i rollen.
Om dig
Tidigare erfarenhet av likvärdigt arbete är ett krav. Du har bl a:
Vana av att självständigt driva projekt
Erfarenhet av konflikthantering och medling
Vana av att ha myndighetskontakter
Förmåga att hantera löpande administration och mycket god datorvana
Talar och skriver det svenska språket obehindrat
B-körkort är ett krav
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du behöver vara driven och självständig då du ges stor möjlighet att påverka utvecklingen av tjänstens innehåll. Du är orädd och duktig på att bygga förtroendefulla relationer och en fena på kommunikation. Du har förmågan att se kundens behov och utifrån det sätta upp en strategi för hur behoven ska uppfyllas.
Då vi är inne i en spännande förändringsresa är det viktigt att du ser möjligheterna den skapar för positiv utveckling av HSB Södermanland.
Du är en lagspelare och drivs av att utveckla ditt ansvarsområde tillsammans med övriga kollegor. Att du är en stark ambassadör för våra grundläggande värderingar ETHOS ser vi som en självklarhet.
Vi erbjuder dig
En ny, spännande roll som är viktig för våra boenden och för HSB:s förändrings-resa. Självklart har vi kollektivavtal.
HSB strävar hela tiden efter att bli bättre både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när våra medarbetare trivs och utvecklas.
Övrig information
Placeringsort är Strängnäs men det boendesociala arbetet kan komma att bedrivas på fler orter i länet.
Du är välkommen att kontakta Fastighetschef Michael Bernzon på mail muchaek.bernzon@hsb.se alt på tel. 010-442 55 31.
Vi intervjuar löpande så dröj inte med din ansökan. Du är varmt välkommen att skicka in ansökan senast 20 juni.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.