Kundvärd med utbildningsansvar och ambitionen att bli bäst på kundbemötande

Kundvärd med utbildningsansvar och ambitionen att bli bäst på kundbemötande

Arbetsbeskrivning

HSB Södermanland är den regionala HSB-föreningen i Nyköping, Oxelösund, Eskilstuna, Strängnäs, Trosa, Vagnhärad, Katrineholm och Flen. Vi arbetar med allt från att bygga och förvalta bostäder till utbildning och löpande rådgivning.
Våra ledord är Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan – ETHOS. Våra ledord ska visas både i förhållningssätt och inte minst i handling. Vi förmedlar en positiv inställning till våra kunder och tar hand om varje uppgift med engagemang och professionalism.
HSB Södermanland är just nu inne i en mycket utvecklande, spännande och rolig fas som samtidigt utmanar oss i att släppa gamla strukturella och kulturella arv.
Nu vässar vi våra kompetenser och tjänster för att ytterligare stärka vårt erbjudande till marknaden. Vi vill vara den aktör som har det bästa anseendet på marknaden.
Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen mot ett kundmöte i världsklass tillsammans med övriga kollegor. Vi har bestämt oss för att bli bäst på kundvård och söker nu en driven kollega till en ny roll som gillar att vara i sammanhang där kunden ständigt är i fokus.


Om tjänsten
Du kommer att ansvara för samtliga utbildningar riktade mot kund och förtroendevalda, från planering till uppföljning. Det kan vara både digitala och fysiska utbildningar i våra digitala verktyg och arbetssätt. Det innebär bl a att:
Vara kundens språkrör och föra dialog med övriga kollegor i syfte att påverka graden av ökad användarvänlighet och kundnytta
Vara tillgänglig för kunder gällande support i HSB:s digitala verktyg
Stötta verksamheten med expertis inom det egna specialistområdet
Självständigt skapa och utforma digitala/fysiska utbildningar för kund och medarbetare och utbilda dem i HSB:s digitala verktyg.

Som Kundvärd är du också den som våra kunder och medlemmar möter först under den del av dagen vi har öppet för besök. Du besvarar frågor om t ex medlemskap och hjälper till med avtalssignering och nyckelhantering. Viss posthantering och internservice ingår också i rollen.


Om dig
Du har erfarenhet från roller som t.ex. superuser, utbildare och/eller som projektledare inom digitalisering och riktade utbildningsinsatser
Du har erfarenhet av och förståelse för hur E-tjänster och affärssystem hänger ihop
Mångårig vana av självständigt arbete med krav på leverans
Förmåga att bygga upp och underhålla bra kundrelationer
Du kan självständigt identifiera och sätta upp relevanta projektplaner och genomföra dem
Förmåga att hantera löpande administration och mycket god datorvana
Du både skriver och talar svenska obehindrat
B-körkort är ett krav



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du gillar utmaningen att förbättra och utveckla rollens innehåll och driver det arbetet självständigt framåt. Du kommer att få ta ett stort eget ansvar och har möjlighet att utvecklas.
Du har förmågan att se kundens behov och utifrån det sätta upp en strategi för hur behoven ska uppfyllas. Du beskrivs ofta som pedagogisk och brinner lite extra för att sälja in koncept till både positiva- och mer ifrågasättande kunder. Du kommer i rollen att träffa olika typer av kunder och anpassar dig efter deras behov för att uppnå önskat resultat.
Du är en lagspelare och drivs av att utveckla ditt ansvarsområde tillsammans med övriga kollegor. Att du är en stark ambassadör för våra grundläggande värderingar ETHOS ser vi som en självklarhet.


Vi erbjuder dig
En spännande roll med härliga arbetskamrater. Självklart har vi kollektivavtal.
HSB strävar hela tiden efter att bli bättre både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när våra medarbetare trivs och utvecklas.
Övrig information
Du är välkommen att kontakta Kundcenterchef Madeleine Andersson om du har några frågor om tjänsten på mail madeleine.andersson@hsb.se alt tel. 010-442 55 44.


Vi intervjuar löpande så dröj inte med din ansökan. Du är varmt välkommen att skicka in den senast 20 juni.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB Södermanland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Postadress

Trosa
TROSA, 61932

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024

Kundtjänstrådgivare i Riga

Kundtjänstrådgivare i Riga

27 december 2024