Kundvärdar Norra Sörmland

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen söker kundvärdar!

 

Arbetsförmedlingen är i en pågående förnyelseresa för att bland annat utveckla hur vi på ett nytt sätt kan förhålla oss och mer utgå utifrån kundernas behov. Förnyelseresan tar ett helhetsgrepp på myndighetens utveckling och omfattar både redan pågående och nya utvecklingsarbete.

Vi söker nu kundvärdar till våra kundmottagningar i Eskilstuna och Strängnäs. Det krävs av dig att du är en naturligt empatisk, varmhjärtad och hjälpsam person som verkligen gillar utmaningen att leverera service av högsta kvalitet samtidigt som du kan ge en tydlighet i myndighetsuppdraget. Du behöver också vara strukturerad och ha ett systematiskt sätt att jobba samtidigt som du är flexibel och inte rädd för att rycka in där det behövs. Det är meriterande om du kan flera språk men det är inte ett måste. Dock skall du kunna uttrycka dig väl på svenska. Det är till fördel om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, men allra viktigast är att du som person är klart serviceinriktad och har förmågan att få saker ur händerna. Du ska också ha god datavana.
 
Rollen som kundvärd
• Du arbetar hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas
• Du arbetar i en miljö som är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget
• I arbetet ingår att dokumentera och administrera i myndighetens olika IT-system

Våra förväntningar på dig
• Du är en god representant för Arbetsförmedlingen och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt
• Du deltar aktivt i vårt förnyelsearbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter
• Du står för Arbetsförmedlingens värdeord: professionell, förtroendeingivande och inspirerande samt betonar värdet av mångfald på arbetsmarknaden
• Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra
• Du har en hög integritet och har vana att hantera handlingar samt utföra dokumentation

Kvalifikationskrav
• 3 årig Gymnasieutbildning
• Minst två års arbetslivserfarenhet på heltid
• God samarbetsförmåga
• Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt mycket god läsförståelse
• Du kan hantera Word, internet och e-post

Meriterande
• Goda språkkunskaper i utomeuropeiska språk.
• Erfarenhet av pedagogiskt och coachande arbete och/eller tjänsteförsäljnining

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper

Övrigt

Anställning är Tillsvidare heltid, men kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi tillämpar 6 måanders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan märkt med dnr Af-2016/0030 0488 senast den 17 oktober. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Du ansöker genom att öppna denna länk

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 oktober 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb