OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bjurfors är Sveriges största privatägda fastighetsmäklare med närmare 600 medarbetare på ca 85 kontor runt om i Sverige och vid Medelhavet. Bjurfors Göteborg är det största mäklarföretaget i regionen och förmedlar cirka 4.500 bostäder varje år. Vi är ca 185 medarbetare med 14 helägda kontor samt ett växande antal franchisetagare. Mäklartjänsterna omfattar såväl bostadsrätter, villor, tomter och fritidshus som nyproduktion, tjänster inom förmedling av kommersiella fastigheter och ombildningar till bostadsrätter. Genom en kvalitetssäkrad arbetsmetod och branschens mest dedikerade mäklare har Bjurfors under mer än 50 års tid tagit kunderna till lyckade bostadsaffärer.
Bjurfors i Göteborg söker en Kundvårdsansvarig. Har du jobbat med CRM, kundvård och försäljning förut? Brinner du för att leda och coacha och få andra att lyckas? Har du lätt för att tänka i nya banor och utveckla ditt dagliga arbete? Om du dessutom trivs i högt tempo och vill jobba på ett framgångsrikt bolag så kan detta vara rätt jobb för dig!
Vad innebär rollen som Kundvårdsansvarig?
Bjurfors kundvårdsavdelning arbetar i dag med att driva vårt spekulantregister, sälja in leads till våra mäklare och samarbetspartners samt rekrytera och utbilda framtida mäklarstjärnor.
I rollen som Kundvårdsansvarig kommer du att både ansvara för att coacha teamet att nå avdelningens uppsatta mål samtidigt som du arbetar med förädling och utveckling av vårt arbete med vårt kundregister och vår tjänst. Vidare ansvarar du för rekrytering, onboarding och övrig administration kopplat till teamet på kundvård.
Du ska med andra ord kunna vara både strategisk och kunna lyfta kundvårds tjänster till nästa nivå samtidigt som du är operativ och närvarande i det dagliga arbetet. Kundvård är ett oerhört viktig nav hos Bjurfors och avdelningen ska leverera både en högkvalitativ tjänst gentemot bolagets kunder i deras bostadskarriär så väl som till mäklare och deras försäljningsframgångar.
På Bjurfors Kundvårdsavdelning arbetar idag fler än 30 innesäljare parallellt med att de läser till fastighetsmäklare och du kommer ansvara för schemaläggning, tidrapportering, utbildning, målstyrning, uppföljning, statistik samt rekrytering av nya blivande mäklarstjärnor. Du rapporterar till Kundvårdchef.
Tjänsten är placerad på vårt kontor på Eriksberg och arbetet är en heltidstjänst, vardagar kl 8.30 – 17.00. Viss övertid kan förekomma i samband med personalevents och rekrytering.
Andra exempel på arbetsuppgifter:
• Rekrytering av personal till kundvårdsavdelningen tillsammans med kundvårdschefen
• Planera och ansvara för i veckomöten och månadsmöten
• Medarbetarsamtal
• Ansvara för planering och genomförande av studentevent, närvara på högskolor och mässor
• Hålla i utbildningar för innesäljarna
• Projektarbete och utveckling kring vårt CRM-system, arbetssätt och kundregister
Din erfarenhet
Du har troligen någon form av erfarenhet att leda team inom innesälj där telefonen är det främsta verktyget. Du har god vana att arbeta med CRM-system. Du är van att leda medarbetare mot uppsatta mål och nyckeltal. Vi ser gärna att du kommer från en kundorienterad bransch med högt tempo. Det är även stark meriterande om du har erfarenhet från att jobba med kundregister, kundens resa och någon form av affärsutveckling kopplat till utveckling av kundens engagemang Det är viktigt med goda kunskaper i Officepaket.
Vem du är
Vi söker dig som är positiv, kommunikativ och att du trivs i en ledande roll där du tar ansvar för gruppens resultat och välmående. Du har en analytisk ådra och ett sinne för affärsutveckling, du motiveras av att se hur saker kan bli ännu bättre. Med en nyfikenhet ser du möjligheter för utveckling i arbetet och du har en drivkraft att själv ta tag i saker och slutföra dem.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en bred, varierad och självständig tjänst i ett expansivt och framgångsrikt bolag i mäklarbranschen. Du får leda ett härligt team med motiverade, målfokuserade och ambitiösa innesäljare. Vidare får du stora möjligheter att utvecklas i rollen och vara med och påverka Bjurfors framtida framgång då det är alla på Bjurfors tillsammans som med sin ambitionsnivå, initiativförmåga och vilja att ständigt utveckla sig som gör skillnaden.
Hur söker jag jobbet?
I denna rekrytering samarbetar Bjurfors med Jerrie. Sök tjänsten via www.jerrie.se med bifogat CV och Personligt brev kopplat till tjänsten. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 8 juni. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Frida Dire på Frida.dire@jerrie.se eller 0703 001016
Välkommen med din ansökan!
Om Bjurfors
Bjurfors är ett av Sveriges största privatägda mäklarföretag och grundades i mitten av 60-talet. Företaget är verksamt inom såväl den kommersiella som den privata fastighetsmarknaden. Bjurfors har över 600 medarbetare och fler än 70 kontor i Sverige och Spanien. Det är Bjurfors filosofi att vara det mest betydande mäklarföretaget på den ort där de verkar. Viktiga ledord är affärsmässighet, handlingskraft och engagemang. För mer information se www.bjurfors.se