OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans klär vi Sveriges vardagshjältar.
Textilia erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom vård och omsorgssektorn.
Det betyder att vi varje dag tvättar och levererar över 100 ton arbetskläder och textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet.
Vi är ca 650 anställda, vi finns på åtta orter i Sverige och omsätter cirka 600 mkr per år.
Nu när en av våra medarbetare ska vara föräldraledighet så söker vi en medarbetare i vårt kundvårdsteam.
Som medarbetare i kundvårdsteamet är du en del av ett team på fem personer. Arbetet sker i ett öppet kontorslandskap där man gemensamt arbetar efter företagets värdeord; engagemang, tillsammans och trovärdighet. Dina dagar kommer att bestå av ett högt tempo där den starka teamkänslan och tydliga kommunikationen inom gruppen är avgörande för att nå uppsatta mål. I din roll kommer du att arbeta operativt med att förbättra och säkerställa processen. Du kommer exempelvis att genomföra manuella debiteringar och utföra andra administrativt verksamhetsnära uppgifter. Kundvårdsteamet fungerar även som ett stöd mot kundtjänstavdelningen och kundansvariga. Som ny kollega i kundvårdsteamet kommer din första tid att vägledas av din teamchef, och du kommer att arbeta bredvid övriga kollegor för att skapa rätt förutsättningar och introduceras i verksamheten.
Dina arbetsuppgifter innefattar;
Arbeta i företagets affärssystem och CRM-system med löpande uppgiftshantering
Ta fram olika former av månadsstatistik till övrig organisation
Avlasta kundtjänstavdelningen i vissa frågor kring avtal, fakturering och leverans
Tillsammans med kollegorna i kundvårdsteamet ansvara för vissa av Textilias kunder
Vi söker dig som;
Talar och skriver obehindrad svenska, då dessa språk förekommer i den dagliga kommunikationen i både tal och skrift
Har god kunskap i excel då stor del av dina arbetsuppgifter utförs i excel
Det är meriterande om du;
Har tidigare erfarenhet av backofficemiljö med ärendehantering av företagets kunder
Tidigare har arbetat i affärssystem med administrativ hantering av ordrar och kunder
Du är initiativtagande och kan bidra med kreativitet och idéer inom gruppen för att vara en del av förbättringsarbetet. Vi ser att du värdesätter samarbete och drivs av teamkänslan då gruppens uppgift är att gemensamt utveckla processer. Vi tror att du är strukturerad i ditt arbetssätt och är van att planera ditt eget arbete, likväl som du motiveras av ett eget ansvar.
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start 17 augusti och beräknad varaktighet till januari 2022.
Sök redan idag då tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Rekryterings och bemanningsföretag undanbes att höra av sig.
VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE
På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Pernilla Carlsson
033-205100