Kungliga Operan söker HR administratör

Kungliga Operan söker HR administratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en systemvan och lösningsorienterad administratör till vår HR avdelning. Detta är en nyinrättad tjänst så du kommer få vara med att skapa och utveckla den tillsammans med oss.

Du kommer att ingå i en avdelning som omfattar HR kollegor, en intern företagshälsovård samt en fysioavdelning. På HR arbetar HR-chef, 2 HR Partners samt en HR Controller och vi söker nu vår nya kollega.

Som HR Administratör arbetar du med HR-relaterad administration;  t ex kommer du att ta fram anställningsavtal, administrera olika HR- system och ansvara för arkivering inom HR området. 

Du kommer att vara systemägare för vårt HCM system CatalystOne och vårt rekryteringsverktyg ReachMee. Du säkerställer i samarbete med leverantörer att integrationen mellan HCM systemet och vårt lönesystem Agda fungerar korrekt. Utvecklingsarbete kopplat till dessa olika system ingår även i ditt ansvarsområde.

Nyckeltalsarbete är en annan viktig del i din roll och du kommer att arbeta med årliga lönekartläggningar och marknadslönedata, men även annan typ av statistik och uppföljning. Både genom att ta fram nyckeltalsdefinitioner och datan samt för att tillgängliggöra och redovisa nyckeltal till berörda parter.

Som HR administratör kommer du också att vara en viktig första kontakt för chefer vid enklare frågeställningar relaterade till HRs ansvarsområde.

Vi har precis lanserat ett nytt intranät och du kommer att få ansvar för att vara redaktör för HRs information och sidor. 

Din kompetensprofil

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i HCM-system, gärna som superuser eller liknande med en djupare förståelse för system, integrationer med andra system etc. Erfarenhet av CatalystOne som är vårt nuvarande HCM-system är meriterande.
 
Vi vill att du har arbetat med HR relaterad statistik. Önskvärt att du har varit delaktig i genomförandet av t.ex en lönekartläggning eller tagit fram HR relaterade nyckeltal.

Vi ser att du har arbetat minst 1-2 år på en HR avdelning. 

Önskvärt att du har arbetar med kollektivavtal på något sätt – att du känner till dess uppbyggnad.

Utöver dessa erfarenhter är du utbildad Personalvetare och det är dessutom meriterande om du har arbetat i ett lönesystem.

För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann och har förmågan att arbeta strukturerat. Du gillar ordning och reda och har ett öga för detaljer. I rollen krävs också ett gott samarbete såväl inom bolaget som med externa leverantörer och därför söker vi dig som är samverkande, kommunikativ och en lyhörd teammedlem. Vi ser också att du är lösningsorienterad samt har lätt för att se möjligheter till utveckling och förbättringar. Har du ett intresse för digitalisering är det ett plus.

 

ANSTÄLLNINGEN

Tjänsten är på heltid och är tillsvidare med inledande provanställning.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-01-08.


Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Hög kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på cirka 600 MKR och omkring 700 anställda som kommer från fler än 20 olika länder och representerar över 120 yrkeskategorier.

Med över 200 opera- och balettföreställningar, hundratals konserter och flera hundra aktiviteter för barn och unga bjuder varje säsong på ett brett spektrum av upplevelser – både i och utanför Operahuset samt via den digitala kanalen Operan Play. Repertoaren spänner över flera sekler och innehåller både klassiska och nyskrivna verk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Operan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 8 januari 2021

Liknande jobb


HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024

Konsultchef till Luleå

Konsultchef till Luleå

20 november 2024