OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsör är en lugn och trygg kommun med närmare 8 800 invånare. Kungsör präglas av en kunglig historia och en sällsynt vacker och unik natur. Centrala Kungsör ligger högt och bebyggelsen sträcker sig ner mot Mälaren. På landsbygden finns ytterligare en tätort, Valskog. Kommunen växer och förändras hela tiden, vi planerar, utvecklar och förbättrar nya och befintliga områden.
Kungsör ligger mitt i Västra Mälardalen, E20 passerar strax utanför tätorten och tågen på Svealandsbanan stannar centralt. Till grannkommunerna reser du snabbt, till Arboga, Köping och Eskilstuna tar det cirka 15 minuter, Västerås och Örebro finns inom 45 minuter och Stockholm når du på en timme med snabbtåg.
I kommunen är vi cirka 700 medarbetare. Tillsammans ser vi till att de viktiga delarna i ett samhälle fungerar. Här är det nära till allt och det finns stora möjligheter för dig att utvecklas och bidra till att skapa framtidens Kungsör.
Beskrivning
Nu finns möjligheten till den intressanta rollen som Fastighetsassistent på trevliga Kungsörs KommunTeknik AB.
Här får du chansen att vara med på en spännande resa där du kommer vara en del av ett team bestående av Teknisk chef/VD, fastighetsförvaltare, teknisk förvaltare, samt 2 driftstekniker. Som Fastighetsassistent kommer du arbeta tätt med hela fastighetsgruppen. Du kommer vara hyresgästernas kontaktperson i frågor runt felanmälan, fakturor, samt hyreskontrakt och gränsdragningslistor. I det prestigelösa team jobbar ni tillsammans för att skapa den bästa upplevelsen för kunderna. Det finns även ett tätt och lyckat samarbete med de andra verksamhetsområdena inom KKTAB. Det är viktigt att du har en god ekonomisk förståelse, fakturahantering, kontering, uppföljning och analysering.
Det totala fastighetsbeståndet som vi ansvarar för är ca 83 000 kvadratmeter som är fördelat på många olika typer av kommunala fastigheter.
Arbetsuppgifter
Lägga beställningar och göra registreringar i vårt fastighetssystem. Hantera avdelningens funktionsbrevlådor. Ta fram underlag och statistik till rapporter och möten. Hantera diarieföring för avdelningen
Som fastighetsassistent kommer du att stötta fastighetsavdelningen med bland annat:
- Hantera fakturafrågor, vidarefakturering, kontering mm.
- budgetuppföljning och analysering av fastigheterna
- Skriva minnesanteckningar vid möten
- framtagande av avtal och utredningar i samarbete med fastighetsavdelningen.
- Lägga beställningar och göra registreringar i vårt fastighetssystem
- Hantera avdelningens funktionsbrevlådor och felanmälanssystem
- Ta fram underlag och statistik till rapporter och möten
- Ta fram underlag och vara delaktig i framtagande av underhållsplaner och investeringsplaner.
- Ta fram underlag till lokalförsörjningsplan och lokalförsörjningsgruppen
- Hantera diarieföring för avdelningen
- Viss nyckelhantering
Utöver detta kommer du också att ha uppgifter som att vara backup för fastighetsförvaltaren, stötta förvaltaren i lokaluthyrningsprocessen samt självständigt hantera uthyrning av mindre förråd. Du kommer även att fungera som sluss för ärenden från kundtjänst och beställningar från övriga kommunala förvaltningar, där du själv hanterar enklare ärenden, och fördelar vidare övriga ärenden till rätt funktion inom bolaget.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Tjänsten kräver B-körkort, goda kunskaper i svenska i tal och skrift och kunskaper i Office-paketet. Du har erfarenhet från budget- och ekonomiarbete. Vidare är det en fördel om du erfarenhet av arbete inom fastighetsförvaltning och har erfarenhet med diarieföring. Som person är du analytisk och bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du är empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Vidare har du förmågan att se helheten och frågor i ett större perspektiv samtidigt som du tar initiativ för att uppnå resultat. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst är du pedagogisk med förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap samtidigt som du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera till andra.
Vi är en liten organisation och rollen är bred, därför är flexibilitet en egenskap som behövs för att trivas här.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökanden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
VA-chef Jaafar Ibrahim
0227-600 148
Fastighetschef Maria Stridfeldt
0227-60 01 45