OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arkiverfarenhet och känner dig trygg med att arbeta självständigt? Tycker du om att skapa ordning och har en fallenhet för administration? Känner du dig lockad av ett viktigt och spännande jobb som arkivarie på ett stort och betydelsefullt läroverk? I så fall kan det här vara en tjänst för dig!
Beskrivning
Vi på Perido söker efter en erfaren arkivarie som vill arbeta 50% hos vår kund – en viktig offentlig verksamhet med placering i centrala Stockholm.
I rollen som arkivarie hanterar du myndighetens arkiv och ser till att det möter verksamhetens behov och följer lagstiftningens krav. Du utreder, ordnar, vårdar och förtecknar arkivbeståndet samt granskar och bedömer vilka handlingar som ska bevaras i arkivet och vad som är mindre viktig information som kan gallras. Förutom detta består dina arbetsuppgifter av att registrera tidigare såväl som nya ärenden i WD3D, samt övrig förekommande administration så som fakturering, hantera utlägg och reseräkningar.
För att du ska trivas i rollen tror vi att du är en utbildad arkivarie med tidigare erfarenheter av arkiv och diarieföring. Du har goda kunskaper i hur ett arkiv är uppbyggt och hur det ska hanteras för att följa lagar om offentlighet och sekretess. Vi tror även att du som söker denna tjänst värdesätter struktur och noggrannhet i din vardag såväl som i ditt dagliga arbete och det är inga konstigheter för dig att ta initiativ för att upprätthålla detta. Egenskaper som kommunikativ, positiv och servicemedveten stämmer in på dig som person och du behöver vara självgående med god förmåga att arbeta självständigt. Med goda administrativa kunskaper kommer du passa perfekt i den här rollen!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
Eftergymnasial utbildning inom relevant område
Erfarenhet av arkivarbete
Grundläggande kunskaper i WD3D
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Meriterande:
Tidigare arbete på offentlig myndighet
Omfattning och tillträde
Deltid 50%, flexibla arbetstider. Konsultuppdrag till 2020-08-15 med stor chans till förlängning. Tillträde 2020-03-02.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31557 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se