OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi gör fastigheter till en del av lösningen
Med välbeprövade lösningar för integration och anslutbarhet hjälper Kiona kunder att uppnå sina ekonomiska målsättningar och hållbarhetsmål genom digitalisering av nya och gamla byggnader samt system för uppvärmning, kyla och ventilation. Kiona är ett ledande SaaS-företag med visionen att göra en betydande skillnad i kampen mot klimatförändringarna genom att erbjuda den smartaste och mest kostnadseffektiva proptech-plattformen på marknaden.
Kiona söker en ny medarbetare till sin ekonomiavdelning i Kungsbacka! Detta är tjänsten för dig som vill arbeta på ett modernt och nytänkande bolag i ett positivt och engagerat team. Om du har ett par års erfarenhet som ekonomiassistent och känner att du vill göra något nytt - då är detta helt rätt för dig!
I de ljusa, trevliga lokalerna i Kungsbacka sitter du i ett öppet kontorslandskap med goa kollegor runt om dig och där samarbetet alltid är nära till hands.
Om tjänsten
Rollen som ekonomiassistent är bred! I dina arbetsuppgifter kommer du att arbeta med den löpande bokföringen vilket innefattar vissa delar av leverantörsreskontran, avstämning av bank samt påminnelsehantering gentemot kund. Utöver detta kommer du även ha ett par andra ansvarsområden, exempelvis administration av företagsbilar och sådant som rör kontoret i allmänhet. Då Kiona har flera dotterbolag runt om i Europa kommer du att ha många utländska kontaktytor vilket ställer krav på goda kunskaper i engelska. Har du dessutom språkkunskaper i tyska, franska eller finska är det ett stort plus i kanten!
Eftersom Kiona är ett bolag i ständig utveckling finns givetvis möjligheter för dig att utvecklas i din roll också. Det skulle till exempel kunna innebära att få arbeta med lönerelaterade arbetsuppgifter om du har ett intresse inom det området.
Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet som ekonomiassistent. Du har en förståelse för helheten på en ekonomiavdelning och är nyfiken på att lära dig mer om dessa delar. Kiona arbetar i Visma Business och Visma Net och kunskaper i dessa system är meriterande men inget krav.
Kiona är ett bolag där det händer mycket och för att trivas här behöver du vara flexibel och öppen för förändringar. Den ena dagen är inte alltid den andra lik! Som person tror vi att du är driven och framåtlutad och trivs i en roll där det alltid finns något att göra. Du ser lösningar framför problem, är nyfiken på att lära och har ett positivt synsätt. Vidare ser vi att du är noggrann och ansvarstagande, arbetar självständigt och har en förmåga att se vad som behöver göras.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-10-20.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88