OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Däckgrossisten AB är ett av de ledande företagen i däckbranschen inom distanshandel på Internet.I vår webbshop www.nordendäck.se säljer vi våra produkter till både privatpersoner och företag.Vårt marknadsområde sträcker sig idag över hela Norden, Tyskland och Nederländerna. Vårt huvudkontor ligger i Tobo (Tierps kommun), där vi precis har flyttat till nya fräscha lokaler.Tobo är lätt att nå med Upptåget från Upplands Väsby, Uppsala och Gävle.Företaget är under ständig utveckling och vi behöver nu förstärka vårt team inom support.Vi söker dig som vill arbeta med kundservice och vara med i utvecklingen av däckhandeln.Arbetet innebär att ge support till våra kunder via telefon, mail och fax.Du arbetar även med orderhanteringen och kontakt med våra leverantörer.Tidigare erfarenheter av kundvård/säljsupport och orderhantering är givetvis meriterande.Vi söker dig som: - vill arbeta serviceinriktad och ansvarsfullt, med kundens behov i centrum - är effektiv och snabbtänkt - har god förmåga att planera och administrera arbetet - vågar ta initiativ - är bra på att hantera stressiga situationer - trivs i supportroll och bidrar till en positiv teamkänsla - har förmåga att vägleda, guida och lösa problem - har ett gediget bilintresse Det är meriterat om du har goda kunskaper inom däck och fälgar.Krav är att du talar och skriver engelska och svenska obehindrat, då vi tar emot samtal och e-post från hela Norden, Tyskland och Nederländerna.Genom att vi expanderar till hela Europa just nu, är det meriterat om du kan ett annat europeiskt språk utöver engelska och svenska.Lön sätts efter kompetens.Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.Senaste ansökningsdag är den 10 oktober 2008.Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Jeannette Radstake Gustavsson, telefon 0293-71201 Kolla gärna vår hemsida för att kolla vårt produktsortiment: www.nordendäck.se