OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på barnhabiliteringen i Falkenberg-Varberg söker nu dig med socionomexamen för att stärka upp vårt team under en tid.
Arbetsuppgifter
I rollen som kurator arbetar du med stödjande och vägledande samtal med barn, föräldrar och närstående relaterat till barnets funktionsnedsättning. Du leder också gruppverksamhet, ger information om samhällsstöd och ansvarar för teamgemensamma arbetsuppgifter som att vara kontaktperson och upprätta habiliteringsplaner. Du samverkar med personer i patientens nätverk och bidrar med det psykosociala perspektivet i teamet.
Vi ger dig handledning av erfarna kollegor, du får ett individuellt introduktionsprogram baserat på din erfarenhet.
Vi söker förstärkning till teamet under en period om 6 månader med chans till förläning.
Om arbetsplatsen
Habiliteringen i Falkenberg-Varberg är en av tre mottagningar i Halland som ger habiliterande insatser till barn, unga och vuxna med olika former av funktionsnedsättningar. Avdelningen är indelad i tre team varav två arbetar med barn upp till 18 år och ett med vuxna från 18 år. På avdelningen finns en stor samlad erfarenhet och en lust och vilja till ständig utveckling för att möta patienternas behov på bästa sätt.
Tjänsten är placerad i en av Varbergs barnteam där våra professioner är arbetsterapeut, logoped, psykolog, fysioterapeut, sjuksköterska och specialpedagog. Knutet till teamet finns även läkare och dietist. Teamarbete är vårt viktigaste verktyg för att främja patientens delaktighet och optimala förmåga till självständighet.
Vi är en arbetsplats med stort engagemang, nyfikenhet och vilja att utvecklas tillsammans för att ge god och jämlik vård.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen och har några års erfarenhet i yrket och av att arbeta i ett
tvärprofessionellt team. Är du leg. Hälso- och sjukvårdskurator och har du tidigare erfarenhet av att arbeta med habiliteringens målgrupper är det meriterande.
Meriterande med körkort B då bil används till vissa besök.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, god förmåga att planera och strukturera ditt arbete, tar egna initiativ och är flexibel. Du har ett empatiskt förhållningssätt med förmåga att hålla de professionella ramarna. Du tycker om att vara delaktig i gemensamma frågor på arbetsplatsen och att bidra till ständiga förbättringar. Vi lägger stor vikt vid din personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om du går vidare i rekryteringsprocessen så har vi den 16/12 och 20/12 avsatta till intervjuer.
För dig som blir aktuell för anställning hos oss kommer vi att begära att du uppvisar utdrag ur belastningsregistret (som du själv begär ut från Polisen) inför beslut om eventuell anställning, utifrån Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn.
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/att-jobba-i-region-halland/formaner-for-dig-som-anstalld/
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/
Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.