OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Habiliteringen är en länsövergripande klinik som omfattar cirka 120 medarbetare, med verksamhet i Norrköping, Linköping och Motala. Vi arbetar teambaserat utifrån ålder och funktionsnedsättning och utgör ett kvalitativt komplement till hälso- och sjukvårdens övriga insatser.
Den 1 juni 2021 kommer habiliteringens målgrupp att utökas till att innefatta barn 0-6 år med autism eller misstänkt autism. Därför söker vi ett flertal engagerade medarbetare med kompetens, erfarenhet eller intresse av målgruppen. Låter det intressant och spännande att vara med och bygga en ny organisation vars uppdrag kommer vara att bedöma, utreda och/eller behandla barn med autism? Då tror vi att du kan vara rätt person för det här uppdraget!
Habiliteringen är en specialiserad verksamhet som erbjuder habiliteringsinsatser till barn, ungdomar, vuxna med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar samt även till deras anhöriga och nätverk.
Vi erbjuder dig ett arbete där du ges möjlighet att utveckla dig själv, samtidigt som vi vill att du aktivt medverkar och driver verksamhetens utveckling. Du kommer att arbeta nära andra professioner och ingå i teamarbete med fokus på helhetssyn och samverkan. Om du tycker om att arbeta under eget ansvar och är bekväm med att hålla många bollar i luften, så kommer du att trivas hos oss.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara att ge råd och stöd till föräldrar till barn med misstänkt autism eller autism.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad socionom eller annan likvärdig utbildning med erfarenhet inom yrket. Du får gärna ha erfarenhet och kunskap av att arbeta med barn och ungdomar med funktionsnedsättningar. Tjänsten innebär resor och förutsätter att du har körkort.
Personliga egenskaper
Som person har du förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du är stresstålig, självständig och lyhörd och arbetar bra tillsammans med andra. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och erfarenhet av att möta personer med funktionsnedsättning och deras nätverk. Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt ser möjligheter i en föränderlig organisation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och mognad.
Anställning och information
Samtliga tjänster är tillsvidaretjänster med start omgående. Tjänstgöring dagtid, måndag-fredag. Vi söker i nuläget tjänster till alla tre orterna. Denna tjänst har placeringsort Linköping. Tjänsten innebär resor och förutsätter att du har körkort.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Susanne Bergum, 010-103 72 18.
Enhetschef Victoria Granath, 010-103 46 12.
Facklig företrädare för SSR är Erica Adolfsson, 010-103 02 15.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 januari 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Intervjuer planeras att genomföras under vecka 6-8. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210055.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48